لرستان میزبان سوگواره مجازی «ده شب، ده محفل»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از میزبانی محفل ادبی افلاک لرستان در نخستین سوگواره مجازی «ده شب، ده محفل» هم‌زمان با چهارمین شب محرم خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۹۰۱۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، امروز یکشنبه، دوم شهریور‌ماه، در جمع خبرنگاران، گفت: نخستین سوگواره مجازی محافل ادبی با محوریت شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و محافل ادبی استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این جلسات در قالب نشست‌های عصر شعر به‌صورت روزانه با حضور سه استان از طریق اسکای روم برگزار خواهد شد، ادامه داد: روز سه‌شنبه، چهارم شهریورماه هم‌زمان با چهارمین شب از ماه محرم،  از ساعت ۱۷ تا ۱۹ محفل ادبی افلاک لرستان با حضور برخی از شاعران سرشناس استان، میزبان این سوگواره بوده و شعرهای آیینی خوانش خواهد شد.

طهماسبی با این‌که مداحی بومی لرستان از قسمت‌های ویژه سوگواره شب چهارم نیز خواهد بود، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق  لینک www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/mahafe و انتخاب گزینه میهمان در این نشست شرکت کنند.

یادآور می‌‌شود، به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از جریان‌های اصیل ادبی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از استادان عرصه شعر و ادب، به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی اقدام کرد.

نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی جهت انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی جهت ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به‌منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها از مهم‌ترین اهداف نهاد برای تشکیل محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات