خبرهای داغ:
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای مصوبات شورای امر به معروف هستند

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: تصمیم هایی که در شوراهای استانی امر به معروف و نهی از منکر گرفته می شود، طبق قانون باید توسط دستگاه های اجرایی اجرا شود چرا که اینها به نوعی قوانین محلی است.
کد خبر: ۹۲۶۹۱۹۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، امروز در جلسه شورای عالی قضایی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در هفته امر به معروف و نهی از منکر، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالحسین (علیه السلام) و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امسال بدلیل وجود ویروس منحوس کرونا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر جلسه و تجمعات بزرگی در دهه اول محرم برگزار نکرد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی بین بخش‌های مختلف شورای امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی به خوبی وجود دارد، گفت: تاکنون همراهی خوبی از سوی دستگاه قضایی استان در بحث حمایت از ناهیان از منکر و آمران به معروف شاهد بودیم که جای تقدیر دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تسریع در روند اجرای پرونده‌های منکرات را از خواسته‌های ستاد از دستگاه قضایی دانست و گفت: باید شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی سریع به این پرونده‌ها تشکیل شود و گزارشات به مردم ارائه گردد.

سردار قاسمی وظیفه مردم در فریضه واجب امر به معروف را تذکر لسانی دانست و گفت: موارد دیگر از جمله برخورد با منکرات بر عهده دستگاه قضایی است که باید بعد از رخداد یک منکر فوری به پرونده رسیدگی و نتیجه هم به مردم اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در شورا‌های استانی امر به معروف تصمیم‌های خوبی گرفته شده است، اظهار داشت: تصمیم‌هایی که شورای‌های استانی امر به معروف و نهی از منکر گرفته می‌شود، طبق قانون باید توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا شود، چراکه این‌ها به نوعی قوانین محلی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی به برخی از مصداق‌های تصمیم گیری در ستاد‌های استانی امر به معروف و حمایت از آمران به معروفات اشاره کرد و گفت: چندین مورد از منکرات تاکنون در استان بوده که در جلسات استانی در مورد آن تصمیم گیری و نتایج خوبی داشته است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج طبق قانون وظیفه تذکر لسانی را دارد، گفت: این آمادگی وجود دارد که دستگاه قضایی کلاس‌هایی را برای ضابطین قضایی ستاد برگزار کند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها