خبرهای داغ:
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «بسیج»:

لزوم حمایت از تولید کنندگان در راستای حفظ منافع کارگران/ ایجاد اشتغال و سرمایه مولد در بازار بورس به چشم نمی آید

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید کارفرمایی که سطح درآمدش پایین آمده و دچار مشکلات اقتصادی شده حمایت کند و حمایت از این بنگاه ها و کسب و کارها را عمدتاً در راستای حفظ منافع کارگری انجام دهد.
کد خبر: ۹۲۶۹۲۰۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، تحقق بخشی به مطالبات کارگران در دوران شیوع کرونا بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: با توجه شرایط بوجود آمده خیلی از کسب و کارها دچار مشکل شده و قشر کارگری نیز طبیعتاً متأثر از این قضیه است و توجه به این قشر که عمدتاً جزو اقشار کم درآمد جامعه محسوب می شوند از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

 وی اضافه کرد: توجه به بنگاه های اقتصادی و تامین حداقل نیازهای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعاً باید مسئولین به آن توجه ویژه داشته باشند.

نخعی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا شاهد آزار و اذیت های برخی کارگران توسط کارفرمایان هستیم و برخی کارگران بیکار شدند و در این شرایط اقتصادی خرج خانه شان را ندارند خاطرنشان کرد: دولت باید کارفرمایی که سطح درآمدش پایین آمده و دچار مشکلات اقتصادی شده حمایت کند و حمایت از این بنگاه ها و کسب و کارها را عمدتاً در راستای حفظ منافع کارگری انجام دهد.

وی با ذکر مثالی افزود: بنگاهی که دچار مشکل اقتصادی و فروش یا مشکل کاری شده شاید نشود از آن انتظار داشت که مالیاتش را به موقع پرداخت کند یا تسهیلاتی که گرفته بتواند به موقع تسویه کند  یا دچار مشکلات سرمایه در گردش در شرایط فعلی باشد.

 نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید از کسب و کار و کارفرما در راستای حمایت از منافع کارگران حمایت کند گفت: بازه های درازمدتی برای پرداخت بدهی ها بگذارند، فشارهای مالیاتی را کم کنند و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی را تأمین کنند همه اینها در راستای حفظ آن کسب و کار و ادامه حیات آن بنگاه و طبیعتاً حمایت از قشر کارگری باید صورت بگیرد.

وی همچنین اضافه کرد: برخی واحدهای تولیدی نیز در اثر شیوع کرونا مشکل پیدا کردند و با کاهش فروش مواجه شدند و با نوسانات قیمتی در بازار وجود دارد هزینه و سودشان جور درنمی آید و معوقاتی در حقوق کارگران دارند.

نخعی عنوان کرد: متأسفانه قبل از شیوع بیماری نیز با مشکل جدی بیکاری مواجه بودیم و اگر دولت توجه جدی به این مسئله نکند که تا کنون در این زمینه موفق نبوده است در دراز مدت آثار بسیار سوئی را می تواند برای کشور داشته باشد.

وی تأکید کرد: دولتمردان باید بیشتر به این مسائل بپردازند و به حفظ اشتغال و حفظ فعالیت همه بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی کمک کنند.

 نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: حال تصور کنیم همین کسب و کارهای موجود هم شروع به تعطیلی کند و نیز فعالیت کمتر این واحدهای تولید بیکاری که قبلاً هم در کشور بحران بوده حالا خیلی جدی تر می شود.

 وی ادامه داد: بیکاری که بوجود بیاید خیلی از کارگران متاهل هستند و خانواده دارند با مشکلاتی مواجه می شوند و به مرور آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که در تبع بیکاری ممکن است وجود داشته باشد پر رنگ تر می شود و در دراز مدت و میان مدت آثار جبران ناپذیری در جامعه ایجاد می کند.

نخعی متذکر شد: می طلبد که دولت با حساسیت خیلی زیادی این موضوع را جزو اولویت های اورژانسی و حیاتی خودش قرار دهد و پیگیریها و اقدامات خیلی جدی در این زمینه انجام دهد.

 وی ادامه داد: مجلس هم این آمادگی را دارد که به دولت در زمینه های مختلف کمک کند برای اینکه کسب و کارها، بنگاه های اقتصادی، واحدهای تولیدی و خدماتی بتوانند کارشان را ادامه دهند، تعدیل نیرو نداشته باشند و با تعطیلی مواجه نشوند باید هرگونه حمایتی لازم باشد از آنها صورت گیرد.

دولت نظارت جدی تری بر بازار بورس داشته باشد

نخعی با اشاره به تاثیر بازار بورس بر رونق تولید گفت: یک مقطعی قیمتها در بازار بورس خیلی افزایشی بود و به نظر میرسد که این افزیش قیمت سهام خیلی به سمت رونق تولید نرفته و نتیجه بازار بورس بر رونق تولید و اشتغال را حداقل فعلاً اثرش را نمی بینیم.

 وی افزود: قیمت سهام واحدها و بنگاه ها افزایش پیدا می کند بدون اینکه اشتغال و نرخ تولید اینها افزایش پیدا کند. لازم هست با نظارت جدی تری که در این موضوع انجام شود این بازار سوق پیدا کند به سمت تولید و اشتغال و سرمایه مولد ایجاد شود نه صرفا یک افزایش ارزش اسمی صورت گیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: رونق واقعی که باید در افزایش تولید و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوجود بیاید  تا این لحظه به چشم نیامده و مردم اثرش را به شکل ملموس ندیده اند.

 وی تأکید کرد: دولت باید نظارت جدی بر بازار بورس داشته باشد چون اگر غیر از این باشد در نتیجه آسیب های زیادی در آینده متوجه فضای تولید و اجتماعی کشور می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار