خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:

پرونده های منکرات در استان قاطع و سریع رسیدگی می شود

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی از آمادگی کامل دستگاه قضا در استان برای برخورد قاطع و سریع با منکرات خبر داد و گفت: دستورات لازم در این خصوص نیز در کمترین زمان ممکن صادر خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۶۹۲۰۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، امروز در جلسه شورای عالی قضایی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در هفته امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه قیام امام حسین (ع) را احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: نباید در انجام این فریضه واجب و مهم شرعی، تنها به یک دهه اکتفا کرد، این موضوع در طول سال باید در دستور کار دستگاه‌های مختلف باشد.

وی فریضه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات فراموش شده دین اسلام دانست و افزود: تذکر لسانی یک وظیفه همگانی است که باید همه آحاد جامعه در این بخش احساس تکلیف کنند، چنانچه در مقابل منکرات در جامعه بسیج همگانی شکل بگیرد و مردم در مقابل منکرات احساس مسئولیت کنند، خیلی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم شکل گیری گروه‌های تذکر لسانی در جامعه، یادآور شد: تحقیق این مهم نیازمند کار فرهنگی توسط رسانه‌های مختلف است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه مردم از مسئولان انتظار برخورد قاطع، جدی و سریع در مقابل منکرات دارند، گفت: تذکر لسانی باید وجود داشته باشد، اما در کنار آن برخورد با منکر هم باید جدی و قاطعانه باشد.

وی تنها راه برون رفت از فساد در بخش‌های مختلف اداری، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را انجام امر به معروف دانست و افزود: برخورد با فساد و تسریع در روند شکل گیری پرونده منکرات باید قاطع و به موقع باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را وظیفه دستگاه قضایی دانست و گفت: قوه قضائیه برای اینکه بتواند از اخبار موثق مردمی در مبارزه با فساد استفاده کند، سامانه «سجام» را راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام حمیدی از آمادگی کامل دستگاه قضا در استان برای برخورد قاطع و سریع با منکرات خبر داد و گفت: دستورات لازم در این خصوص نیز در کمترین زمان ممکن صادر خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، طبق قانون برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها