حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر:

مبارزه با ظلم از اهداف قیام عاشوراست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، مبارزه با ظلم را از اهداف امام حسین علیه السلام در قیام عاشورا برشمرد.
کد خبر: ۹۲۶۹۲۲۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، در چهارمین روز از سوگواری ماه محرم، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، بر ضرورت مطالعه تاریخ اسلام تأکید کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: با مطالعه تاریخ اسلام و درک واقعه عاشورا، به عمق فاجعه آن زمان پی می بریم و دلیل قیام حضرت امام حسین علیه السلام را بهتر درک می کنیم.

وی، ادامه داد: در بحث امر به معروف و نهی ازمنکر، هدف امام حسین علیه السلام مبارزه با ظلم بود و آن امام همام می خواست چهره ظالم و ستمگر یزید را رسوا سازد.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: معاویه با پوشش اسلام برای حاکمیت خودش، با انجام تهدید و تطمیع، افراد مؤثر را تحت سیطره درمی آورد و با قدرت زر و زور انحرافاتی را در شریعت اسلام وارد می کرد که به تحقیر مسلمانان می انجامید و بیان فضائل اهلبیت را ممنوع کرده بود.

وی گفت: امام حسین علیه السلام بعد از مرگ معاویه حاضر به حکومت یزید نشد، زیرا می دید که او کمر به از بین بردن کل شریعت اسلام بسته بود و می خواست اساس حکومت و دین را از بین ببرد.

حسینی صدر، به لغزش بسیاری از اصحاب پیامبر و مسلمانان صدر اسلام اشاره کرد و تحقق واقعه عاشورا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران وفادارش در اوج مظلومیت را مقطع مهمی از تاریخ اسلام دانست که به واسطه انحراف مسلمانان از مسیر ولایت رخ داد.

قرائت زیارت پرفیض عاشورا، ذکر توسل، نوحه خوانی، سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی در چهارمین روز از محرم حسینی بود که با حضور فرماندهان، مسئولین و رزمندگان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار