سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای آشنایی با فلسفه قیام حسین و نهضت عاشوراست به شرط آنکه از این حماسه تاریخی درس بگیریم و مسیر زندگی خود را حسینی کنیم چراکه امام حسین (ع) برای برقراری اسلام واقعی جنگید.
کد خبر: ۹۲۶۹۴۵۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در کارگاه توانمندسازی مدیران و مروجین فرهنگی استان کردستان که در سنندج برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: دهه اول ماه محرم با نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است چرا که حرکت امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی گفت: امام حسین فرمودند؛ در راه جدم پیامبر اکرم (ص) انحراف ایجاد شده است و برای اینکه اسلام را به مسیر اصلی خود بازگردانیم عروج کردم و نهضت و قیامم را بر این اساس انجام دادم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر افزود: امام حسین، ولی خداوند در آن زمان، نمیتوانست ببیند که کسی بر کُرسی امیر المومنان تکیه بزند که می‌گُسار و سگ باز باشد لذا برای نهضت و قیامش به پا خواست.

سردار حسینی تاکید کرد: امام حسینی برای برقراری اسلام واقعی یک نامه برای طائفه بنی هاشم نوشت و گفت؛ 《هرکسی با من بیاید شهید می‌شود و هر کسی مرا همکاری نکند به فتح و پیروزی نخواهد رسید. 》لذا در این راه جان و مال و فرزندانش را برای برقراری عدالت در جامعه فدا کرد و پرچمدار و پیام رسان این نهضت بود.

وی با بیان اینکه قرآن و اسلام ارزش انقلاب اسلامی است یادآور شد: امروز ارزش‌های انقلاب اسلامی سخت مورد حمله‌ی دشمنان قرار گرفته است و هدف اصلی آن ها، قانون اساسی که برگرفته از اسلام واقعی است را مورد حمله قرار داده اند.

فرمانده سپاه بیت المقدس خاطر نشان کرد: متاسفانه از خانم‌ها در غرب به عنوان یک کالای تبلیغی و ترویجی استفاده می‌کنند در حالیکه جایگاه زن در اسلام بسیار بزرگ است و جزء ارزش‌های مسلمانان است لذا دشمنان زنان و خانواده را در اولویت جنگ نرم خود قرار داده اند.

سردار حسینی توطئه‌های همیشگی دشمنان اسلام و انقلاب از آغاز نظام مقدس اسلامی تاکنون اشاره کرد و گفت: دشمنان فرهنگ و اعتقادات ملت ایران را هدف قرار داده اند.

وی در پایان گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای آشنایی با فلسفه قیام حسین و نهضت عاشوراست به شرط آنکه از این حماسه تاریخی درس بگیریم و مسیر زندگی خود را حسینی کنیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام جعفر نژاد نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با تسلیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان اظهار داشت: عاشورا، قیامی است که هدفش حفظ کیان امّت محمّد (ص) و مصون داشتن عقاید مسلمانان و حمایت از سنّت مقدّس رسول اکرم (ص) و دور ساختن دست گستاخان از آن است.

وی با اشاره به اینکه آن کس که انقلاب حسینی را به عنوان حماسه بپذیرد، بزرگ‌تر از آن نمی‌یابد افزود: امام حسین در راه اسلام جنگید و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داد.

جعفر نژاد گفت: حماسه حسینی، انقلاب به تمام معنی کلمه بود چیزی که به هیچ وجه قابل قیاس با دیگر انقلاب‌ها نیست؛ چرا که عظمت آن فراتر از معنای محدود واژگان و بزرگتر از معیار‌های قابل قیاس بشری است. انقلابی است که به درجاتی بالاتر از حماسه ارتقا یافت و این حقیقتی است که برای شکل‌گیری حماسه‌ها معمولاً انسان‌ها فدا می‌شوند، امّا در آفرینش این حماسه نه انسان‌های معمولی که خاندان و اهل بیت پیامبر (ص) شرکت داشتند وما از آن به عنوان الگو در زندگی دنیوی خود الگو بگیریم.

وی اظهار داشت: دشمنان به واسطه جنگ نرم دنبال براندازی فرهنگ خانوا‌های ایرانی است و با رواج مفاسد اخلاقی برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد که در این میان باید خانواده‌ها خیلی هوشیار باشند.

در ادامه بتول سرکانی مسوول بسیج جامعه زنان استان کردستان گفت: این دوره‌ها برای هماهنگی و هم افزایی بیشتر مدیران فرهنگی حوزه‌های مقاومت در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کارگاه موضوعاتی همچون فضای مجازی، شناخت آسیب‌ها و تهدیدات فرهنگی، مدیریت فرهنگی، اقدام پژوهی و نیاز سنجی موضوعات فرهنگی آموزش داده می‌شود

مسوول بسیج جامعه زنان عنوان داشت: باور‌ها و اعتقادات اسلامی باید در انسان‌ها تعمیق یابد، زیرا افرادی که نسبت به باور‌های دینی اعتقاد قلبی نداشته باشند نخواهند توانست تا پایان راه ثابت قدم باشند.

سرکانی هدف برگزاری این دوره توانمندسازی فعالان و مرتبطین فرهنگی پایگاه‌های مقاومت بسیج و آشنایی بیشتر آنان با علوم فرهنگی روز دنیا است.

وی در ادامه با تشریح کلی برنامه‌های بسیج، ادامه داد: توانمند سازی فرماندهان و مدیران بسیج برای تقویت پایگاه‌ها لازم است.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات