خبرهای داغ:
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اذعان کرد:

پویش "ما ملت امام حسینیم" سرلوحه برنامه های هفته فرهنگی قزوین

پویش شهروندی "ما ملت امام حسینیم" سرلوحه اجرای اقدامات و برنامه های مجموعه مدیریت شهری درهفته فرهنگی قزوین است
کد خبر: ۹۲۶۹۸۳۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین محمد درافشانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در "آئین رونمایی از کتاب زندگینامه شهید قدرت ا... چگینی و مستندهای تعزیه قزوین، شبیه نامه(تعزیه)، خیابان(سپه) و قزوین نما" و مراسم "تجلیل از معماران قدیمی مسجد ساز و تجلیل پیر غلامان حسینی" گفت: امسال، سومین هفته فرهنگی قزوین با دهه اول ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) تقارن یافته، در همین راستا تمامی برنامه های این هفته حال و هوای محرمی، حسینی و زینبی پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: امسال با صد افسوس، از وجود سردار عزیز و ارزشمند کشورمان "شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی" دربین خود، بی بهره ایم؛ اما تأکید و تعمیق بسیار داشته ایم که در فضاسازی ها، برنامه ها و سیاست گزاریهای هفته فرهنگی، یاد و خاطره ارزشمند سردار بزرگ اسلام را زنده و پاینده نگاه داریم.

درافشانی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: پیرغلامان حسینی بیرق‌های عزای امام حسین (ع) را با نفس‌های خود زنده نگهداشته‌اند،آنان همواره باعث زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی شده و می‌شوند.

 این مقام مسئول رونمایی از کتاب «شهد شهادت» زندگینامه شهید قدرت ا... چگینی را از جمله برنامه های شاخص هفته فرهنگی قزوین برشمرد و گفت: شهید قدرت ا... چگینی از شهدایی است که نقش معلمی را در زندگی برگزیده بود و رسالت خود را در راستای مبارزه با ظلم و ستم و فریاد علیه ظالمین به خوبی انجام می‌داد تاجایی که ضدانقلاب این روشنگری و مبارزه را تاب نیاورد و ایشان را به شهادت رساند.

وی در خاتمه افزود: یکی از برنامه های دیگر امروز رونمایی از مستند تعزیه قزوین،خیابان سپه و قزوین نما است، تعزیه هنری است که در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا نقش به سزایی دارد، مجموعه مدیریت شهری همواره جهت احیا و ماندگاری این هنر آیینی خود را موظف می‌داند،ساخت مستند تعزیه قزوین از جمله اقدامات شهرداری در این راستا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها