لبیک هیئات مذهبی مشهد به ندای رهبری/ توزیع غذای گرم در حاشیه شهر

مسئول سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی اظهار کرد: با شروع ایام محرم؛ هیئات مذهبی نیز وظیفه خود دانستند تا با مشارکت در رزمایش کمک مومنانه به ندای رهبری لبیک گویند.
کد خبر: ۹۲۷۰۲۱۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
محمد ذاکرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه کمک مؤمنانه به افراد نیازمند جامعه اظهار داشت: کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنی مهم و ارزشمند آن‌هم برای شرایط امروز جامعه ما بود که درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند لذا با شروع ایام محرم هیئات مذهبی نیز وظیفه خود دانستند تا به ندای معظم له لبیک گویند.

وی ادامه داد: در این راستا هیئت‌های مذهبی از ابتدای ماه محرم تا شب شهادت امام حسین (ع) با توزیع غذا بین هیئات مذهبی حاشیه شهر و نیازمندان در رزمایش کمک مومنانه مشارکت دارند.

مسئول سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی ادامه داد: چهار هیئت بزرگ در مشهد پای کار آمدند و ما را در این امر خطیر همراهی نمودند.

وی خاطرنشان کرد: مجمع الذاکرین آل الله و هیات فاطمیه از شب اول ماه محرم تا پایان ماه هرشب ۲۰۰۰ پرس غذای گرم پخت می‌کند و علاوه بر توزیع بین مردم همزمان به سه هیئت مذهبی حاشیه‌نشین مشهد مقدس هم توزیع و علاوه برآن توزیع بن خرید اقلام خوراکی به ارزش ۱۵ میلیون تومان به افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمند اهدا می‌شود.

ذاکرین ادامه داد: این هیات ضمن اینکه در مراحل قبل در ایام غدیر و ماه رمضان ۱۳۵ هزار پرس غذا پخت و توزیع کرد در کمک رسانی به سیل‌زدگان کشور به عنوان هیئت نمونه انتخاب شد.

وی بیان داشت: هیئت خیمه‌العباس (ع) وابسته به بسیج مداحان در حاشیه شهر مشهد مقدس از شب اول ماه محرم هر شب ۲۵۰۰ پرس غذا‌ی گرم پخت و بین محرومین توزیع می‌کند. ضمنا این هیئت آغاز تهیه ۱۱۰ جهیزیه عروس و داماد را بلافاصله بعداز عاشورا در دستور کار دارد و بنا است روز میلاد حضرت رسول (ص) این جهیزیه‌ها توزیع شود.

ذاکرین ادامه داد: هیات جان نثاران علی اصغر (ع) اقدام به راه اندازی قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه به نام شهید محمدی جهت تهیه بسته معیشتی در ایام محرم را کرد و در حال حاضر ۲۰۰ بسته تهیه و درحال بسته بندی است. هیئت محبان امیرالمومنین (ع) نیز در تولید ماسک فعالیت می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار