دکتر کلانتری گفت:آزمون سراسری گروه علوم انسانی و علوم تجربی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور 2هزار داوطلب در سه حوزه امتحانی در شهرک دانشگاهی امیر کبیر برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۰۳۲۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

دکتر حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان  بااشاره برخی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در استان گفت: مجوز ایجاد آزمایشگاه محیط زیست در دانشگاه دریافت و در خصوص آزمایشگاه غذا و دارو و آزمایشگاه استاندارد 95درصد پیشرفت حاصل گردیده است .


وی افزود: برخی از آزمایشگاه های تخصصی دانشگاه آزاداسلامی استان در مجتمع قائم مقام فراهانی واحد اراک تجمیع شده است و به عنوان آزمایشگاه مرجع آماده ارائه خدمات فنی و آزمایشگاهی به کلیه ارگان ها و صنایع استان می باشد.

همایش واکاوی فرهنگ فقر و فقر فرهنگی در اسفندماه سال جاری برگزار می شود


دکتر کلانتری اظهار کرد: برگزاری همایش با محوریت موضوعی واکاوی فرهنگ فقر و فقر فرهنگی در اسفندماه سال جاری با همکاری دفتر مقام معظم رهبری و امام جمعه اراک برگزار می شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی در برگزاری کلاس های مجازی پیشرو بوده افزود: اجرای آموزش مجازی از 5فروردین 99،برگزاری 44388 کلاس آنلاین، 5124کلاس جبرانی برای 822361 دانشجو، برگزاری ترم تابستانی با حدود 1480 دانشجو بصورت آنلاین، برگزاری دو آزمون ept ویژه دانشجویان دکتری با همکاری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با حدود 200نفر بصورت حضوری در استان و همچنین برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر فعالیت های صورت گرفته از ابتدای سال جاری در دانشگاه آزاد اراک است.


وی با اشاره به کنکور سراسری و شرایط ویژه اجرای آن به خاطر پاندمی کرونا گفت: آزمون سراسری گروه علوم انسانی و علوم تجربی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور 2هزار داوطلب در سه حوزه امتحانی در شهرک دانشگاهی امیر کبیر برگزار شد.



دکتر کلانتری تصریح کرد: اقدامات انجام شده در معاونت سما دانشگاه آزاد اراک عبارتند از اخذ مجوز مدرسه مهارتی بورس و مهارتی گردشگری و مرکز مشاوره دانشجویی (که مجوز آن از بهزیستی اخذ شده است)،دریافت مجوز مدرسه حسابداری برای سمای واحد ساوه ،ایجاد پانسیون مطالعاتی دخترانه و پسرانه برای سمای اراک، انجام پروژه مهر در 23 مدرسه استان،اخذ مجوز مرکزمشاوره برای محلات ، دریافت مجوز تاسیس باشگاه ورزشی از اداره ورزش و جوانان استان و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی ، فرهنگی ، مذهبی و قرآنی در مناسبت های مختلف برشمرد.

 مجوز تاسیس مرکز تحقیقات امنیت غذایی از سازمان مرکزی دریافت شد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: پرداخت 93میلیارد ریال وام صندوق رفاه به 5016نفر دانشجو، معرفی 321نفر دانشجو به بانک مهر و رسالت و بانک ملی ،62میلیارد ریال وام قرض الحسنه دانشجویی با سود کم،پرداخت 100میلیارد ریال وام صندوق پس انداز به کارکنان و اعضای هیأت علمی ، انعقاد 2میلیارد تومان قرارداد پژوهشی با سازمان ها و دستگاه های اجرایی و دریافت مجوز تاسیس مرکز تحقیقات امنیت غذایی از سازمان مرکزی از اقدامات مهم این مرکز علمی در استان میباشد

وی بابیان اینکه پیگیری تاسیس دانشکده داروسازی در وزارت بهداشت درمان و تلاش جهت جذب 5نفر هیأت علمی در حوزه داورسازی از برنامه های مهم این مرکز بوده افزود:اخذ مجوز سرای تکنولوژی نساجی از سازمان مرکزی دانشگاه که در حوزه فناوری نوین در زمینه نساجی ،ایجاد توسعه بازار نساجی، توسعه کارآفرینی در حوزه نساجی و ساختمان آن با اعتباری که از ریاست جمهوری اخذ شده تا 20شهریور در حال بهسازی است و در مجموعه مجتمع قائم مقام فراهانی آماده خواهد شد.


دکتر کلانتری ایجاد سرای سلامت کار باتوجه به وجود حدود 3هزار صنعت در استان را یکی دیگر از اقدامت این دانشگاه دانست و گفت: ارائه خدمات و اخذ مجوز سرای نوآوری انار ساوه، سرای سنگ محلات ،اخذ مجوز توسعه گاوداری با400راس و ایجاد فروشگاه صنایع تبدیلی لبنی که شامل تولید ماست ،دوغ؛ بستنی و... ، اخذ مجوز آبزی پروری در دانشگاه آزاداسلامی اراک که هر دوره 20 تن ماهی در داخل دانشگاه تولید و عرضه خواهد شد و ایجاد مرکز آموزش دوره های کوتاه مدت تخصصی را از اهم اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بوده است.

انعقاد 15 تفاهم نامه همکاری با سازمان ها،نهادها و دانشگاه ها


وی یادآور شد: در سال گذشته حدود 15 تفاهم نامه همکاری با سازمان ها،نهادها و دانشگاه ها منعقد شده و در حال حاضر نیز6تفاهم نامه دیگر نیز به تعداد قبلی اضافه گردیده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و در استان مرکزی، کارگاه خیاطی و دوخت واحد اراک که ذیل سرای نوآوری تکنولوژی نساجی می باشد در زمینه تولید ماسک ، تولید لباس های خاص و تولید گان پزشکی جهت ادارات و سازمان ها و ارگان ها فعالیت داشته است .


دکتر کلانتری در پایان خاطر نشان کرد:هم اکنون 70نفر از دانشجویان خواهر و برادر از25مرداد تا 15 شهریورماه ازدانشگاه های(آزاد، پیام نور و فرهنگیان ) به میزبانی دانشگاه آزاد اراک در طرح ولایت حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات