خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مطالبه عمومی است و ما باید بتوانید روحیه امر به معروف را در مردم زنده کنیم.  
کد خبر: ۹۲۷۰۳۴۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

باید روحیه امر به معروف را در مردم زنده کنیم/ مهمترین مساله در امر به معروف اصلاح کانون‌های قدرت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت اله حبیب اله شعبانی موثقی در مراسم تجلیل از فعالین آمران به معروف و ناهیان از منکر استان همدان با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) اظهار داشت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر برجستگی و مساله مهمی که وجود دارد اصلاح کانون‌های قدرت است.

وی افزود: تا ساختار سیاسی و مسئولین کشور اصلاح نشوند امر به معروف هایی که در کوچه و خیابان‌ها و بسترهای اجتماعی صورت می‌گیرد موفقیت چندانی پیدا نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات مبنی بر انتخاب دولت جوان مومن انقلابی گفت: به وجود آمدن دولت با این ملاک‌ها کمک می‌کند تا اصلاحات اساسی ایجاد شود.

* امر به معروف و تذکر لسانی فقط مساله حجاب و عفاف نیست

وی با بیان اینکه ممکن است بعضی از مسئولین در بحث امر به معروف کوتاهی‌هایی داشته باشند و ما هم گِله‌مندی داریم و این به معنای نفی مسئولیت نیست، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز ما با آن مبتلا هستیم در فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

شعبانی با بیان اینکه با شبکه‌سازی، جبهه‌سازی و پای کار آوردن سپاه و مسئولین کار پیش نمی‌رود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مطالبه عمومی است و ما باید بتوانید روحیه امر به معروف را در مردم زنده کنیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی فقط مساله حجاب و عفاف نیست، گفت: این مساله تنزل داده شده است و حجاب یک امر کوچک در کنار مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رویکرد جدید ستاد امر به معروف بر همین امر واقف است، گفت: باید کاری کنیم که یارگیری اتفاق بیفتد و حس دغدغه مندی را عمومی کنیم.

وی از مسئولین در شهرستان‌ها خواست علاوه بر انجام امر به معروف و نهی از منکر این فریضه را احیا کرده و روحیه مطالبه‌گری را در مردم زنده کنند.

شعبانی با بیان اینکه امروز بعضی از مردم نسبت به ناهنجاری‌ها و ضدارزش‌ها بی‌تفاوت هستند، گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی مساله امر به معروف تلاش کنید.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید ستاد امر به معروف رویکرد بسیار خوبی است، گفت: بنا داریم معاونت مطالبه‌گری و امور اجتماعی بیشتر تقویت شود.

*۱۴۰ شورای امر به معروف در ادارات فعال هستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در ادارات حدود ۱۴۰ شورای امر به معروف داریم، گفت: این شوراها باید به معنای واقعی کلمه فعال شوند و نظارت و مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه لازم نیست خارج از قانون عمل کنیم، افزود: در بحث حجاب و عفاف که آیین نامه دارد و مصوبه دولت است باید از مسئولین بخواهیم قانون را رعایت کنند.

شعبانی با اشاره به هیئت‌های عزاداری گفت: میلیون‌ها نفر در این مراسمات شرکت می‌کنند و این افراد باید آموزش ببینند و با هدف امام حسین (ع) که امر به معروف بود آشنا شوند و نسبت به انجام امر به معروف حساس باشند.

وی تصریح کرد: با ایجاد گروه‌های تخصصی امر به معروف در مباحث مختلف رویکرد خوبی در حال شکل گیری است.

در پایان این مراسم از فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات