خبرهای داغ:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان مطرح کرد
معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: اجرای طرح حدنگار(کاداستر) یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری است و اجرای کامل آن می‌تواند مشکلات زیادی در حوزه حاشیه نشینی را برطرف کند.
کد خبر: ۹۲۷۰۳۵۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

اجرای طرح کاداستر یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهریبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس نجفی در کارگروه پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری(حاشیه‌نشینی) استان همدان عنوان کرد: گسترش مناطق حاشیه نشین در استان زمینه‌ساز مشکلات متعددی شده است و باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها به سمتی برویم که این مشکل به بهترین نحو کنترل و مدیریت شود.

وی ادامه داد: عدم اشتغال و بیکاری و مهاجرت از روستا به شهر علل اصلی شکل‌گیری حاشیه‌نشینی است و اغلب مهاجرین نیز به دلیل توان پایین اقتصادی، شرایط خرید یا سکونت در مرکز و مناطق برخوردار شهری را ندارند که همین مسئله منتج به حاشیه‌نشینی شده است.

 سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از جرایم ریشه در حاشیه‌نشینی دارد و این مسئله در حوزه‌های مختلف، هزینه‌های سنگینی به جامعه تحمیل می‌کند که برنامه‌ریزی دقیقی را می‌طلبد.

وی شکل‌گیری کمربند سبز در شهرها بیان شده در قانون ششم توسعه و همچنین اجرای طرح حدنگار(کاداستر) یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری دانست و افزود: کمربند سبز تنها حلال مشکلات حاشیه‌نشینی نیست اگر دستگاه‌های متولی مانند شهرداری‌ها در همان ابتدا شروع شکل‌گیری این بافت‌ها، با تخریب از گسترش آن جلوگیری می‌کردند امروز درگیر چنین معضلاتی نبودیم.

نجفی اضافه کرد: شهرداری‌ها باید پلیس ساختمان و پیشگیری‌های خود را تقویب کنند همچنین از شیوع ویلاسازی در باغات همدان نیز جلوگیری شود زیرا شهرستان دیگر ظرفیتی برای  ویلاسازی ندارد.

وی با اشاره به عدم اجرای کامل قانون جامع حدنگار، ابراز کرد: طرح کاداستر مدت‌ها است در کل کشور و به تبعیت آن در استان اجرا شده است اما متاسفانه اجرای این طرح در استان همدان در جایگاهی پایینی در میانگین کشوری قرار دارد.

معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان افزود: تصرف اراضی ملی و عمومی زمینه‌ساز بسیاری از دعاوی و اختلافات متعدد شده است نتیجه‌ای جز نارضایتی مردم نخواهد داشت، به همین دلیل باید به انجام این طرح سرعت ویژه‌ای داده شود و دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف هستند علت عدم اقدام خود را اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: موانع اجرای این طرح باید مشخص گردد این مسئله از موضوعاتی است که ‌می‌تواند به اعتماد عمومی ضربه بزند به همین دلیل از اهمیت زیادی برخودار است و باید به دنبال تکمیل آن در تمام استان باشیم.

نجفی اظهار کرد: کمیسیون ماده 99 (تخلفات حوزه روستایی) در استان هنوز اجراء نمی‌شود و یا در صورت اجرا به صورت کامل انجام نمی شود باید به هرطریقی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات