استادیار صالحین حوزه مقاومت بسیج برادران شاندیز:

از شعائر دینی در جامعه همواره بایستی پاسداری شود

استادیار صالحین حوزه مقاومت بسیج برادران شاندیز با تاکید ب اینکه از شعائر دینی در جامعه همواره بایستی پاسداری شود، افزود: یکی از مهم‌ترین شعائر دینی همین مجالس و هیئت‌های عزای اهل بیت علیهم السلام است.
کد خبر: ۹۲۷۰۳۶۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی حجه الاسلام خاتونی امروز در مراسم عزاداری سپاه بینالود اظهار کرد: جای بسی شکر و افتخار است که خداوند بار دیگر به ما منت نهاده و توفیق سوگواری و اقامه عزای اباعبدالله الحسین و اصحاب باوفایش را به جامعه مسلمین عنایت نموده است.

وی خاطرنشان کرد: از شعائر دینی در جامعه همواره بایستی پاسداری شود و یکی از مهم‌ترین شعائر دینی همین مجالس و هیئت‌های عزای اهل بیت علیهم السلام است که تعطیلی بردار نیست هرچند که محدودیت‌هایی مثل ویروس کرونا دامن گیر جامعه شده باشد باز هم با رعایت تدابیر بهداشتی و شرکت کنندگان کمتر، استفاده از فضای غیرمسقّف و... می‌توان طوری عمل نمود که هم تدابیر بهداشتی لحاظ شده و هم مجالس و هیئت عزاداری برگزار شود.

خاتونی اظهار نمود: محبت اهل بیت علیهم السلام بسیار خوب است، ولی مهم‌تر از آن مودت اهل بیت است، زیرا که محبت فقط دوست داشتن ظاهری و محدود بوده، ولی مودت به نوعی محبت گفته می‌شود که همراه با اخلاص و عمل بی، چون و چرا باشد یعنی انسان در راه اهل بیت و اسلام از همه چیز خود حتی در صورت نیاز از جان خود نیز بگذرد و این کاری بود که به وضوح اصحاب امام حسین علیه السلام در روز عاشورا از خود به نمایش گذاشتند.

استادیار صالحین حوزه مقاومت بسیج برادران شاندیز افزود: در قرآن نیز به طور غیرمستقیم همین مسئله مودت اشاره شده و در آیه ۸ سوره تکاثر آمده ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ و در تفاسیر اشاره شده که مراد از نعیم همان نعمت بزرگ ولایت و مودت اهل بیت علیهم السلام می‌باشد که در روز قیامت از افراد بازخواست می‌گردد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: تنها راه سعادت و پیشرفت حقیقی جامعه بشری مودت اهل بیت علیهم السلام است، زیرا که این بزرگان بدون واسط به منبع اصلی سعادت یعنی خداوند متعال متصل هستند.

شایان ذکر است مراسم سوگواری دهه اول محرم از ابتدای هفته جاری در ناحیه مقاومت سپاه بینالود بصورت مشترک با سازمان اردویی و گردشگری سپاه امام رضا علیه السلام و مرکز تداوم تربیت و آموزش عقیدتی شهید برونسی در ابتدای صبح با شرکت کلیه کارکنان این سه مرکز در حال برگزاری بوده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت
ارسال نظرات
پر بیننده ها