مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران :

متاسفانه آقایان از حجم بالای مسافرت‌های کرونایی واکنش نشان نمی‌دهند / یک طرفه کردن جاده‌ها خلاف سیاست‌های ابلاغی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: متأسفانه آقایان نسبت به شیوع ویروس کرونا در محافل عزاداری حسینی ابراز نگرانی می‌کنند، اما در برابر ورود این حجم مسافر و گردشگر آن هم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.
کد خبر: ۹۲۷۰۴۲۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از حجم سفرهای غیرضرور در استان های شمالی در این روزها گفت: متأسفانه با تصمیم پلیس راه برای یک طرفه کردن محورهای هراز و کندوان به حجم مسافرت های غیر ضروری در استان مازندران خواهد انجامید و این خلاف سیاست های ابلاغی است.

وی با اشاره به شرایط امروز استان و خستگی وصف ناپذیر کادر پزشکی و درمانی و پرستاران در این ایام پیک دوم شیوع این ویروس منحوس، افزود: متاسفانه همانطور که شاهد هستیم و بارها متذکر شدیم که تعطیلات پیش از تاسوعا و عاشورای حسینی بهانه ای شد برای سفر عده ای از هموطنان به مازندران و استان های شمالی که در ماه های گذشته همین روند موجب افزایش چشمگیر بیماران و مبتلایان این ویروس در استان شده است.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: امروز مازندران با وضعیت قرمز با این ویروس مواجه است که بخشی از آن بدلیل همین مسافرت های غیر ضروری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با انتقاد از عدم جلوگیری از مسافرت های غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان، تاکید کرد: همه شهرهای ساحلی و بخش های مختلف استان در وضعیت قرمز قرار دارند و بارها نسبت به جلوگیری از سفرهای غیر ضروری به مازندران و استان های شمالی در جلسات ستاد مبارزه در استان و مسئولین مربوطه هشدار داده شد اما متاسفانه امروز شاهد حجم افزایش چشمگیر تردد و مسافرت ها در مناطق مختلف مازندران هستیم و این روند به شیوع ویروس منحوس کرونا خواهد انجامید و آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش خواهد داد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه یک طرفه کردن محورهای هراز و کندوان از سوی پلیس راه استان را بمنزله تسهیل در سفر خواند و هشدار داد: این تصمیم با دستورالعمل ها و سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان در تضاد است و اعلام یکطرفه شدن محورهای مواصلاتی استان به معنی تسهیل در سفر مسافران خواهد بود که اصلا زیبنده این استان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به لزوم ورود جدی ستاد مقابله با کرونا در استان و همه دستگاه های نظامی و انتظامی برای جلوگیری از مسافرت های غیر ضروری اشاره و خاطر نشان کرد: انسداد مرزهای ارتباطی استان و محورهای مواصلاتی و مسافر پذیر، مطالبه جدی نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار مازندران و مسئولین اجرایی و فرهنگی، هیأت های مذهبی، فعالان فرهنگی و دینی و همه مردم فهیم و ولایتمدار و دلسوزان استان است و ادامه این شرایط مردم خونگرم مازندران را با تهدید جدی مواجه خواهد کرد و خطر شیوع ویروس را در استان چندین برابر می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: متأسفانه آقایان نسبت به شیوع ویروس کرونا در محافل عزاداری حسینی ابراز نگرانی می کنند اما در برابر ورود این حجم مسافر و گردشگر آن هم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

به گزارش رسا،حجت الاسلام شکریان با بیان این که وضعیت سواحل و مناطق گردشگری مازندران این روزها بسیار تأسف بار است، خاطرنشان کرد: مهم ترین خواسته افراد متدین، دلسوز و همچنین علما و روحانیان منطقه برخورد با معضلات و آسیب های فرهنگی در این مناطق است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها