مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: مردم در ایام محرم نذورات خود را در قالب طرح آجر به آجر برای مدرسه‌سازی سوق دهند.
کد خبر: ۹۲۷۰۶۳۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴

 سپیده طیب قاسمی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: طرح آجر به آجر ‏اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس است، که از آن به عنوان بسته تحولی نوآورانه در توسعه ‏فضا‌های آموزشی می‌توان نام برد.

وی افزود: ایام محرم فرصت مناسبی برای عزاداران حسینی است، تا نذورات خود را در این روز‌ها که ویروس ‏منحوس کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده است، در قالب طرح آجر به آجر برای مدرسه سازی سوق دهند.

قاسمی با بیان اینکه این طرح با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک‌های ‏مردمی در مدرسه‌سازی اجرا می‌شود، اظهار داشت: خیرین همواره به دنبال طرحی بودند تا بتوانند حتی با سرمایه اندک در مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

‎مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ‏تصریح کرد: در این طرح نوآورانه افراد به صورت ‏جمعی می‌توانند هر کدام بخشی از ساخت مدرسه را تقبل کنند، یا هدایای نقدی یا غیرنقدی خود را به حداقل ‏‏۳۰ درصد برسانند تا زمینه مشارکت ۷۰ درصدی دولت در ساخت مدارس فراهم شود.

وی با بیان اینکه، اگر ۳۰ درصد ساخت یک مدرسه را خیرین برعهده بگیرند، طبق قانون مدرسه با اسم بانی نامگذاری ‏می‌شود، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ مدرسه با ۵۵۵ ‏کلاس درس به واسطه مشارکت خیرین در مناطق مختلف استان احداث می‌شود. ‏

این مسئول گفت: سال گذشته خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی ۶۶ مدرسه با ۲۷۰ کلاس درس را ساختند و به بخش آموزش ‏استان تحویل دادند. ‏

 انتهای پیام

ارسال نظرات