خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بیرجند در گفت و گو با «بسیج»:

اقامه حکومت اسلامی؛ بالاترین معروف قیام امام حسین (ع) بود/ لازمه عبور از سختی ها و مشکلات نهادینه کردن فرهنگ حسینی در جامعه است

امام جمعه موقت بیرجند، اقامه حکومت اسلامی را بالاترین معروف قیام امام حسین (علیه السلام) دانست و گفت: اگر فرهنگ حسینی در جامعه پیاده و نهادینه شود، می توانیم از تمام سختی ها و مشکلات عبور کنیم.
کد خبر: ۹۲۷۰۸۱۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: مهمترین تکلیف مسلمانان در ایام محرم و صفر امسال این است که فلسفه قیام امام حسین (ع) را بفهمند و بر اساس آن حرکت کنند.

وی افزود: در هر زمان نیاز است که ما وظایف خود را در برابر حق و باطل، حسین ها و یزیدهای زمان بشناسیم و بر همان اساس عمل کنیم چرا که اینها باعث موفقیت می شود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امام حسین (ع) یک انسان عالم، معصوم و خدایی بودند، افزود: امروز ما نیاز داریم که وظایف سیاسی، اجتماعی و سایر تکالیف خود را بر اساس الگویی که امام حسین (ع) در کربلا عمل کرد و نشان داد بشناسیم و عمل کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: امام حسین (ع) با گذشتن از خود، خانواده و عزیزانش در برابر کفر، فساد و فسق و فجور ایستاد؛ بنابراین امروز همه ما موظفیم که در برابر دشمنان اسلام و انقلاب بایستیم و همانند امام حسین (ع) به هر قیمتی حاضر نشویم که تن به ظلم دهیم و با مستکبران سازش کنیم.

وی ادامه داد: اگر امام حسین (ع) در کربلا با ۷۲ یار در مقابل کفر ایستاد، امروز ما ملت مسلح و مجهزی داریم که اگر اراده داشته باشیم قطعا پیروز خواهیم بود چرا که امروز جنگ، جنگ اراده هاست و از نظر توان نظامی، دفاعی و اجتماعی در بالاترین سطح قرار داریم که به خوبی می توانیم در مسیر اهداف امام حسین (ع) حرکت کنیم و آرمان های ایشان را در کشور پیاده کنیم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امسال و در شرایط بیماری کرونا لازم است تا عزاداری ایام محرم و صفر پر شور و شعور تر برگزار شود، گفت: عزاداری و فرهنگ سید الشهدا (ع) اختصاص به شرایط، زمان و مکان خاصی ندارد.

وی ادامه داد: در شرایط بیماری کرونا بیشتر نیاز است تا در برابر فرهنگ پوچ و متزلزل مادی و غربی که به سرقت ماسک از یکدیگر متوسل شدند و اوضاع نابه سامانی دارند با تکیه بر فرهنگ غنی خود سرافرازی خود را با ابتکارات خود، از ساخت تجهیزات بهداشتی و درمانی گرفته تا ارائه کمک های مومنانه به نیازمندان و صبر و تحملی که در برابر این بیماری به خرج می دهیم را به دنیا نشان دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ حسینی در جامعه پیاده و نهادینه شود می توانیم از تمام سختی ها و مشکلات عبور کنیم، گفت: امروز در شرایطی که فرهنگ مادی در برابر کرونا درمانده شده ما نیاز داریم تا بیش از همیشه فرهنگ ایثار، فداکاری، شهادت، عشق به خدا و آخرت، نهراسیدن از مشکلات را دنبال کنیم و با زهد و صبر از این بحران و بیماری عبور کنیم.

وی بیان کرد: ما بایستی در ضمن رعایت دستور العمل های بهداشتی و اهمیت دادن به سلامت خود و دیگران به عزارداری و سوگواری ایام محرم و صفر بپردازیم و به افرادی که منتظر تعطیلی مراسم عزاداری و یا بهانه گرفتن از این عزاداری ها هستند بفهمانیم که با رعایت اصول بهداشتی به اقامه عزای سیدالشهدا (ع) پرداختیم و انشاءالله به برکت امام حسین (ع) این بیماری ریشه کن می شود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما وظیفه داریم تا عقلانیت خود را در عین دیانتمان به دنیا نشان دهیم، تصریح کرد: دین ما دین عقل و اعتدال است و ما هرگز اهل افراط و تفریط نیستیم و انسانیت و معنویت را در کنار سلامت می خواهیم.

امام جمعه موقت بیرجند، برپایی امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین پیام قیام امام حسین (علیه السلام) دانست و گفت: بالاترین معروف قیام اباعبدالله (ع) اقامه حکومت اسلامی بود و بالاترین منکر که امام با آن مبارزه کرد، نظام طاغوتی و یزیدی بود.

وی ادامه داد: امروز بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی است و برای رسیدن به آن باید در برابر بزرگترین منکر که استکبار و نظام طاغوتی و سکولار است، بایستیم.

حجت الاسلام مختاری گفت: نظام اسلامی بالاترین معروفی است که امام حسین (ع) در جهت برپایی آن به شهادت رسید و به برکت امام راحل، علما، شهدا و مردم امروز نظام اسلامی به اینجا رسیده، لذا امروز ما وظیفه داریم تا برای حفظ و ماندگاری نظام اسلامی در برابر نظام طاغوتی و استکبار که بالاترین منکر است بایستیم و نگذاریم که ما را اسیر کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها