مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه:

ریشه اصلی تمام مشکلات جوامع بشری جهالت است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه گفت: ریشه اصلی تمام مشکلات جوامع بشری جهالت است.
کد خبر: ۹۲۷۰۹۲۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام ابراهیم برزگر در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: اگر عزاداری ها و ذکر مصیبت ها با شور ، درک و شعور حسینی باشد تاثیر گزار خواهد بود والا عزاداری بدون شعور به درد انسان نمی خورد.

وی اضافه کرد: دشمن از عزاداری های با شعور حسینی می ترسد و گرنه با عزاداری های با شور حسینی مشکل ندارند و برای آن ها تهدید حساب نمی شود.

حجت الاسلام برزگر معرفت و شناخت در همه امور را مهم بیان و اظهارداشت: اگر عزاداری ها با معرفت و شناخت باشند با شعور حسینی توام خواهند شد ولی اگر با معرفت و شناخت نباشد فقط شور حسینی خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه مراغه افزود: دشمن می خواهد عزاداری های ما بدون شعور حسینی باشد و تبدیل به عادت روزانه شود تا تاثیری در افکار و اندیشه های انسان نداشته باشد.

حجت الاسلام برزگر ریشه اصلی تمام مشکلات جوامع بشری را جهل توصیف کرد و گفت: جهل انسان ها را به مشکل و ناراحتی دچار می کند و باعث شده انسان از مسیر اصلی انسانیت دور شده و به انحرافات دست بزند.

وی ادامه داد: جهالت باعث شده که انسان خودش را فراموش کند و جایگاه و ارزش انسانیت خود را گم کند و از مسیر عبودیت و بندگی دور شود.

حجت الاسلام برزگر بیان کرد: گرفتاری هایی که در زندگی انسان هم در منزل و خانواده و هم در جامعه پیش می آید در سایه جهالت انسان است.

وی حاضر جوابی بی تعمل وتعقل، ناسزا گویی و بی موقع و زود قضاوت کردن را از خصلت های افراد جاهل برشمرد و گفت: جهالت باعث می شود که انسان بعضی مواقع به طور آگاهانه یا نا آگاهانه در مقابل امام خویش بایستد و فتنه های مختلف را راه اندازی کند.

حجت الاسلام برزگر تاکید کرد: جهالت باعث می شود که انسان نه تنها در مقابل ولی فقیه و جانشین امام زمان بلکه در مقابل حسین بن علی (ع) 30 هزار نفر در روز عاشورا جمع کرده و فتنه تراشی بکنند و یا تاریخ را تحریف کرده و امام معصوم را به گودال قتلگاه بکشانند.

وی معرفت افزایی را از اکثر اعمال و رفتار های انسان افضل دانست و افزود: اگر انسان بتواند حتی یک نفر را هم با معرفت و شناخت واقعی به مسیر انسانیت و راه راست هدایت کند بهتر از ان است که یک عمر کورکورانه عبادت بکند.

ارسال نظرات