خبرهای داغ:
مراسم نکوداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت دریابان بایندر، فرمانده وقت نیروی دریایی ایران و تعدادی از شهدای نیروی دریایی ارتش در حماسه تاریخی شهریور 1320، با حضور مسولین لشکری و کشوری در خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۰۰۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

به گزارش بسیج به نقل از ارتش، آیین گرامیداشت شهادت دریابان غلامعلی بایندر فرمانده وقت نیروی دریایی ایران و دیگر شهدای حماسه تاریخی سال 1320، با حضور حجت الاسلام عادل امام جمعه خرمشهر ، ناخدایکم رضایی جانشین پایگاه دریایی و دیگر مسولین استانی در مجموعه صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهر برگزار شد.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر ضرورت پاسداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: باید این حماسه در تقویم ملی ثبت شود.

وی افزود: دریادار بایندر به عنوان معمار و بنیان گذار نیروی دریایی در دوران معاصر است.

بر اساس این گزارش، دریادار بایندر که از او به عنوان معمار و بنیانگذار نیروی دریایی در دوران معاصر نیز یاد می کنند پیش از آنکه نیروی دریایی را بنیان‌گذاری کند، افسر سوار نظام بود و توانست با رشادت و شجاعت تمام به غائله تجزیه طلبی اسماعیل آقا سیمیتقو در کردستان خاتمه دهد.

شهید بایندر پس از تأسیس ستاد فرماندهی قوای بحریه در خرمشهر به عنوان محور اصلی هیات مذاکره کننده با هیات عراقی - انگلیسی در احقاق حق حاکمیت ایران بر اروند رود و تعیین حدود مرزی خرمشهر، نقش اصلی و نهایی را ایفا کرد. بایندر که به زبانهای عربی، انگلیسی،ایتالیایی، فرانسه، آلمانی تسلط کامل داشت جزو برجسته ترین تئوریسین‌های نظامی و دریایی دوران معاصر است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها