اهدای هدایای روز خبرنگار برای تهیه جهیزیه

خبرگزاری بسیج: اکبر قنبری خبرنگار با اخلاق و پرتلاش شهرستان فشافویه در اقدامی انسان دوستانه، مبلغ سه میلیون و 600 هزار تومان، هدایای روز خبرنگار را که از سوی ادارات مختلف شهرستان ری به وی هدیه داده بودند، برای تهیه جهیزیه نوعروس های خانواده های نیازمند اهدا کرد.
کد خبر: ۹۲۷۱۲۶۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

پارسال همین روزها حدود 7-8 روز از 17 مرداد گذشته بود که در حاشیه یکی از برنامه های نشست خبری، یکی از خبرنگارها می گفت: در دهه خبرنگار سال 98 حدود 6 میلیون تومان کارت هدیه از ادارات مختلف دریافت کردم. گفتم چطوری این همه هدیه دریافت کردی رقم دریافتی ما از 500 – 600 هزار تومان هم تجاوز نکرده است؛ در حالی که 7-8 اداره بیشتر در سطح شهرستان ها نداریم هر کدام هم سقف کارت هدیه را به طور میانگین 200 هزار تومان پرداخت کرده باشد دو میلیون تومان بیشتر نباید گرفته باشی! اما این همکار گرامی با افتخار اعلام کرد: با روش تهدید، ارعاب و زور! حق خودم را گرفتم! او ادامه داد: وارد دفتر مدیران برخی ادارات می شدم و هدیه خود را نه پول خرد و کارت هدیه های 50 هزار تومانی و 100 هزار تومانی، بلکه آنطور که شایسته بود دریافت می کردم و اگر اوامر اجرا نمی شد با زبان زور... و تهدید می گرفتم و اعلام می کردم اگر اوامر اجرا نشود، اخبار    منفی درباره اداره متبوع آنها منتشر خواهم کرد!...

این مطالب از پارسال ذهنم را مشغول کرده بود تا اینکه امروز یک خبر مسرت بخش و دلگرم کننده شنیدم و از یک منبعی مطلع شدم؛ آقای علی اکبر قنبری، خبرنگار جوان و با انگیزه شهرستان فشافویه حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان هدایایی را که به دعوت ادارات مختلف به مناسبت روز خبرنگار دریافت کرده بود، برای تامین جهیزیه به یک خانواده  نیازمند هدیه کرده است.

  پارسال، خبرنگاری از جنس «مفرغ» آبروی اصحاب رسانه را نزد اغلب ادارات لگد مال کرد؛ و امسال، خبرنگاری از جنس «زر»  به کمک خانواده های نیازمند شتافت و پرچم مردی و مردانگی را بالا برد. هرچند؛ درطول سالهای گذشته، شاهد اقدامات ارزنده زیادی از این بزرگوار بودم که دغدغه مردم شهر خودش را داشت و در جهت رفع مشکلات منطقه حسن آباد و فشافویه از جان و آبروی خود مایه گذاشته بود .

امروز  در مرز  ششمین دهه زندگی خود، بعد از بیش از سه دهه فعالیت در ده ها نشریه و رسانه،  از جوانان ارزشی و اخلاق مداری همچون جناب قنبری الگو و درس می گیرم و به بزرگ منشی ایشان غبطه می خورم؛ امیدوارم دیگران هم از این بزرگان اخلاق، کمی افتادگی پیشه کنند.

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات