خبرهای داغ:
آرزو یوسفی

نشست بصیرتی، تربیتی با موضوع خانواده در روستای گریوان شهرستان بجنورد

نشست بصیرتی، تربیتی با موضوع خانواده با همت پایگاه مقاومت بسیج نرجس حوزه بسیج حضرت زینب (س) در روستای گریوان شهرستان بجنورد برگزارشد.
کد خبر: ۹۲۷۱۳۲۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، دراین نشست بصیرتی، تربیتی حجت الاسلام معلم با عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش گفت: رفتار صحیح زن با شوهر و همچنین شوهر با زنش یکی از اصول اصلی یک زندگی زناشویی موفق در سایه دین مبین اسلام است که توجه نکردن به این اصل مهم باعث بروز مشکلات خانوادگی و اتفاقات ناگوار در زندگی زناشویی می شود.

وی اضافه کرد: سعی کنید تمام صفات و ویژگی‌های مثبت همسرتان را به یادآورید؛ این صفات را برای او بازگو کنید و به خاطر داشتن او احساس افتخار نمایید. همیشه بدانید که همسر شما بهترین گزینه برای ازدواج با شما بوده است و از بین موارد بسیار زیاد شما او را انتخاب نموده‌اید. همسر شما همان فردی است که در روزهای ابتدای زندگی‌تان طاقت لحظه‌ای دوری از او را نداشتید؛ عشق و علاقه خود را به زبان اظهار نمایید.

وی در ادامه سخنان خود به جهاد زن در خانه اشاره و افزود: جهاد زن شوهردارى شايسته است ، زن ها هنگامى كه در برابر مشكلات خانه دارى و گاه اعتراضات و زخم زبان هاى شوهر قرار مى گيرند اگر تحمل و بردبارى نشان دهند جهاد مهمى را انجام داده اند.

حجت الاسلام معلم در پایان به حدیثی از امیرالمومنین امام علی(ع) اشاره و گفت: یکی از ياران خاص امام على(ع) از آن حضرت نقل مى كند كه فرمود: «كَتَبَ اللهُ الْجِهادَ عَلَى الرِّجالِ وَالنِّساءِ فَجِهادُ الرَّجُلِ بَذْلُ مالِهِ وَنَفْسِهِ حَتّى يُقْتَلَ في سَبيلِ اللهِ وَجِهادُ الْمَرْأَةِ أنْ تَصْبِرَ عَلى ما رَأى مِنْ أذى زَوْجِها وَغَيْرَتِهِ» ، خداوند جهاد را بر مردان و زنان واجب كرده است ، جهاد مرد در اين است كه مال و جان خود را انفاق كند تا آنجا كه در راه خدا شهيد شود و جهاد زن در اين است كه در برابر آزارى كه از شوهرش مى بيند و در برابر تعصب ها و حساسيت هاى او صبر پيشه كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار