خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

خدمت رسانی 180 جهادگر بسیجی به سیل زدگان 4 روستای خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در پی وقوع سیلاب هفته گذشته در برخی از روستاهای خراسان جنوبی و خسارات به برخی از مناطق روستایی؛ 180 جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند به 4 روستا سیل زده استان خدمات رسانی کردند.
کد خبر: ۹۲۷۱۳۴۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول سازمان  بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت : به دنبال وقوع سیلاب هفته گذشته 59 جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند با هدف امداد رسانی به روستاهای سیل زده اکبرآباد و حسن آباد بخش مرکزی بیرجند اعزام شدند.

وی افزود : به کمک این گروه جهادی اقداماتی همچون لایروبی 2 استخر، مرمت 2 رشته قنات، پاک سازی حسینیه و مسجد روستای اکبر آباد و حسن آباد  از گل و لای ناشی از سیل انجام شده است.

هنری ادامه داد: همچنین 4 منزل سیل خورده این دو روستا به کمک نیروهای جهادی از گل و لای بارندگی های رگباری چند روز گذشته تخلیه شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: 80 جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند در روز تاسوعای حسینی، با هدف کمک به سیل زدگان روستای کوچ بخش مرکزی بیرجند امداد رسانی کردند.

وی بیان کرد: در روستای کوچ اقداماتی همچون لایروبی استخر 200 متری ، مرمت یک رشته قنات و تخلیه هزار و 500 متر گل و لای از داخل کانال آب انجام شده است.

هنری گفت: در روستا نوکند بخش مرکزی بیرجند از 3 روز گذشته، 45 جهادگر بسیجی اقدام به تخلیه گل و لای از  منازل سیل خورده، حسینیه و استخر اصلی روستا کردند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد: این امداد رسانی ها در روستای نوکند ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: از ابتدای وقوع سیل سپاه انصار الرضا (ع) استان یک دستگاه لودر به روستاهای سیل زده اعزام کرده که در حال امداد رسانی به مناطق سیل زده می باشد.

 وی گفت: با توجه به خسارت وارده به بیش از 100 رشته قنات در مناطق سیل خورده و نیاز مبرم به احیاء به موقع اینها، پس از تعیین مشخصات قنوات و میزان تخریب توسط جهاد کشاورزی و مدیریت بحران، عملیات اجرایی تعدادی از قنوات توسط این سازمان پیش از تامین اعتبار آغاز خواهد شد و بر اساس توافق صورت گرفته اعتبار مورد نیاز در آینده به سازمان واگذار می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها