خبرهای داغ:
فرخوان ارائه طرح؛

ایجاد صنایع روستا دوست براساس طرح های دانشگاهی و تجربی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: با توجه به لزوم توجه به اشتغال زایی در مناطق روستایی، طرح های توانمندسازی روستایی براساس الگوی صنایع روستا دوست اجرا می شود که برای اجرای این الگو، از جامعه دانشگاهی و فعالان عرصه های مختلف تولیدی و خدماتی دعوت می شود طرح ها و ایده های پیشنهادی خود را ارائه کنند.
کد خبر: ۹۲۷۱۳۹۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

 سید مرتضی دهقانی محمدآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین در گفت و گو با خبرگزاری بسیج بیان کرد: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با رعایت کرامت کمک شوندگان در صدر برنامه های این نهاد برای توانمندسازی خانواده های محروم قرار دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از جمعیت مخاطب این نهاد در روستاها و مناطق محروم ساکن هستند و به تبع باید ۶۰ درصد طرح های اشتغال نیز در این مناطق اجرا شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از مسائل مهم اشتغال زایی روستایی، تنوع و بازدهی پائین طرح های تولیدی در این مناطق است به همین جهت معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در سال جهش تولید، رویداد ملی "صنایع روستا دوست" را با هدف شناسایی فرصت های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی اجرا می کند.

وی افزود: رویداد ملی "صنایع روستا دوست" به منظور تقویت بهره وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و نیز حمایت از مخترعان، صاحبان ایده های صنعتی نوآورانه، شرکت های دانش بنیان و سایر فعالان این عرصه برگزار می شود.

دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: منظور از "صنایع روستا دوست" همه محصولات صنعتی نوآورانه و دارای صرفه اقتصادی در مقیاس کوچک روستایی و دارای فن آوری قابل پشتیبانی در مناطق روستایی را شامل می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم توجه به اشتغال زایی مناطق روستایی، طرح های توانمندسازی روستایی براساس الگوی صنایع روستا دوست اجرا می شود که برای اجرای این الگو، از جامعه دانشگاهی و فعالان عرصه های مختلف تولیدی و خدماتی دعوت می شود تا طرح ها و ایده های پیشنهادی خود را ارائه کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: در این فراخوان صاحبان محصولات یا ایده های صنعتی می توانند طرح های خود را در سامانه رویداد که در سایت کمیته امداد (www.emdad.ir) در دسترس است، به ثبت برسانند و به سه طرح برتر جوایز نقدی تعلق می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح های برتر می توانند از این امکان بهره مند شوند که محصولات خود را در نمایشگاه بین المللی، معرفی محصولات به بازارهای هدف، تسهیلات قرض الحسنه، سرمایه گذاری توسط کمیته امداد و اجرای پایلوتی طرح مشارکت دهند.

دهقانی محمدآبادی یادآورشد: عموم علاقمندان و صاحبان اندیشه و فکر تا ۲۵ مهر مهلت دارند در این سامانه ثبت نام کرده و طرح های خود را به ثبت برسانند.

 

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها