تحلیلگر مسائل منطقه ای در گفت و گو با بسیج:

امارات مشروعیت سیاسی و امنیت خود را از دست داد/ جبهه مقاومت برای از بین بردن رژیم صهیونیستی دست به ماشه است

کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به کارنامه مقاومت در منطقه گفت : کشور‌های حاشیه خلیج فارس مثل امارات دچار مشکلات امنیتی و سیاسی شدند. قدرت کشور‌های که منبعث از نفت است و اقتصاد آن‌ها رو به پایان هستند.
کد خبر: ۹۲۷۱۴۷۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
امارات مشروعیت سیاسی و امنیت خود را از دست داد / مقاومت برای از بین بردن رژیم صهیونیستی دست به ماشه است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، خبر توافق دولت امارات با رژیم کودکش صهیونیستی واکنش‌های گسترده‌ای را در جهان بویژه د. رمنطقه در پی داشت. این اقدام شرم آور دولت امارات بر علیه امت عربی اسلامی از جمله فلسطین، غزه، یمن، لبنان، سوریه، و دیگر کشور‌های منطقه است. اگر چه کارشناسان و تحلیلگران سیاسی این همکاری را در راستای اقدام تبلیغاتی ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا دانستند و برای برجسته سازی روابط هزینه کردند، اما دود تبعات این همکاری پیش از آن به چشم خود اماراتی‌ها خواهد رفت.

تحلیل مسائل منطقه‌ای بدون نگاه به درون ایران دارای نقص است برای آنکه بهتر بتوان مسائل منطقه را مورد تحلیل قرار داد بایدنگاهی به داخل ایران داشت. در همین رابطه با محمد اکبرزاده معاون سیاسی سپاه کربلا و کارشناس سیاسی و تحلیلگر مسائل منطقه‌ای گفتگو کردیم.

اکبرزاده با اشاره به نگاه داخلی می‌گوید: «قدرت جمهوری اسلامی ایران در این چهل ساله، رو به افزایش بوده و این فزایندگی قدرت نشان دهنده آن است که جمهور‌ی اسلامی یک مسیر درست را طی کرده است.»

مشکلات و نواقص، نتوانسته خللی در مسیر قدرت جمهوری اسلامی ایجاد کند، اما به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، بخشی از نواقص و مشکلات به دولت‌ها بر میگردد و بخاطربرخی عملکرد‌ها موجبات نارضایتی نسبت به دولت، نه به حاکمیت نظام را فراهم کرده است.

این تحلیل گر مسائل منطقه‌ای در ادامه به قدرت ایران در خارج از مرز‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «قدرت جمهوری اسلامی ایران فراتر از مرز‌های جغرافیایی از حد تصورات خارج است. امروز کشور‌های منطقه از یمن، پاکستان، افغانستان، فلسطین، تا سوریه و لبنان و عراق و حتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس، به این باور رسیده اند که ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.»

به گفته اکبرزاده حشدالعشبی، حزب الله، انصارالله، فاطمیون، زینبیون، حیدریون و دیگر گروه‌های مقاومت منبعث از قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند. این کارشناس سیاسی ادامه میدهد: «با توجه به چشم انداز ۱۴۰۴ ایران باید به قطب اول قدرت منطقه‌ای برسد.»

اکبرزاده به مولفه‌های قدرت ایران اشاره می‌کند و ادامه میدهد: «با وجود سخت‌ترین تحریم ها، و همچنین آشوب‌ها و فتنه‌هایی که در طول این چهل سال رقم خورده است ایران اسلامی به یک کشور هسته ای، موشکی و دارای تسلیحات متعارف در سطح بین المللی تبدیل شده و به سطح قابل ملاحظه‌ای از بازدارندگی رسیده است.»

به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب هزینه سازش و تسلیم بیشتر از هزینه مقاومت است. این تحلیل گر منطقه‌ای خاطرنشان می‌کند: «امروز ایران اسلامی با مقاومت به جایی رسیده است که کشور‌های منطقه‌ای با الگوگیری از ایران، جبهه مقاومت را به اوج خود رساندند.»

اکبرزاده ادامه میدهد: «جایی را نمی‌بینید که مقاومت ضعیف و یا عقب نشینی کرده باشد. اما شاهد هستیم که استکبار و نظام سطله در منطقه نه تنها دچار استیصال و ضعف شده است بلکه در هیچ جا نتوانستند موفق عمل کنند. جبهه استکباری و رژیم صهیونیستی در این مدت ۷ سال اخیر با پرداخت هزینه‌های گزاف در جنگ‌های نیابتی نتوانستد جلوی حرکت مقاومت را بگیرند.»

کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به کارنامه مقاومت در منطقه تاکید می‌کند: «امروز دشمن مستاصل شده است. کشور‌های حاشیه خلیج فارس مثل امارات دچار مشکلات امنیتی و سیاسی شدند. قدرت کشور‌هایی که  منبعث از نفت است و اقتصاد آن‌ها اجاره‌ای است رو به پایان هستند.»

اکبر زاده با تصریح براینکه اگر کشور‌هایی مثل عربستان و امارات در تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، از درون دچار مشکلات امنیتی و سیاسی می‌باشند، می‌گوید: «امروز عربستان دچار یک بحران امنیتی و جنگ موروثی در حوزه قدرت را شاهد است و مشروعیت حکام این کشور‌ها در حال از دست رفتن است برای همین میخواهند رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد تا مشکلات داخلی خود را حل کند، اما حنای آن‌ها در بین مردم منطقه دیگر رنگی ندارد.»

تحلیلگر مسائل منطقه‌ای در همین باره ادامه می‌دهد: «همین کشور‌ها در تلاش بودند تا یمن را طی مدت دوماه به کشور خود الحاق کنند، اما ۵ سال است که در مقابل انصار الله یمن شکست خوردند. امروزه انصارالله یمن قدرت برتر کشور‌های منطقه است و توانسته امارات که یکی از حامیان عربستان است، را سرجای خود بنشاند.»

اکبرزاده در ادامه به شکست امریکا در اجرایی کردن دکترین ماشه هم اشاره و تاکید می‌کند: «ائتلاف سازی آمریکا علیه ایران در منطقه شکست خورده است و دکترین ماشه نه تنها راه به جایی نبرد بلکه نتوانست ایران را منزوی کند.»
 
کارشناسی سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید: «تصریح می‌کند: این حرف از روی امیدآفرینی کاذب نیست بلکه یک باور الهی و تاریخی است و طبق سنت الهی قدرت نظام استکباری در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی با توجه به هزینه‌های فراوان و همچنین باج گری از کشور‌های مرتجع عربی، روز به روز رو به زوال است.»

انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها