خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

امروز ایران به مسئله اصلی آمریکا تبدیل شده است/ جنگ امروز جنگ شناختی و ادراکی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز ایران به مسئله اصلی آمریکا تبدیل شده است، گفت: در انتخابات آمریکا کسی که می‌خواهد در انتخابات رأی بیاورد باید سیاستش در برابر ایران را مشخص کند.
کد خبر: ۹۲۷۱۶۴۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

امروز ایران به مسئله اصلی آمریکا تبدیل شده است/ جنگ امروز جنگ شناختی و ادراکی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌اله حبیب‌اله شعبانی در مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) با اشاره به ضررورت وجود حاکمیت از دیدگاه امام رضا(ع) اظهار داشت: وجود حکومت یک ضرورت عقلی است و جامعه بدون حاکمیت، قدرت و الزامات قانونی اداره نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اصل ضرورت حکومت امری بدیهی و عقلی است، اما قدرت را به چه کسی باید واگذار کرد؟ افزود: قدرت شمشیر برنده است و می‌تواند خطرناک باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه یکی از شرایط امام، عصمت است، گفت: اگر قدرت دست غیرمعصوم باشد خطرناک است و همانی می‌شود که 1400 سال است پیش می‌آید که در تاریخ نیز داریم و گروه‌های تکفیری نمونه‌هایی از آن در حال حاضر هستند.

وی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) ابراز داشت: کسی که می‌تواند نظام اجتماعی و عزت جامعه اسلامی را حفظ و جریان نفاق را حذف کند و سد راه کفار برای نفوذ در جامعه اسلامی شود، امام است.

شعبانی با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌فرمایند امام آن آب گوارایی است که جان‌های تشنه را سیراب می‌کند و پناهگاهی است که مردم به آن پناه می‌برند، گفت: تا زمانی که بشریت به این حقیقت نرسد که چگونه باید حاکمیت در جامعه اجرا شود، همچنان در مشکل خواهد بود.

وی ابراز داشت: آخرین مباحث سیاسی و نظریه‌پردازی در خصوص حکومت بحث دموکراتیک است، اما باید دید دموکراسی تا چه حد در دنیا اجرا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در انتخابات سال 2016 آمریکا، مسئله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مطرح شد، گفت: آمریکا امسال بعد از 40 سال ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم می‌کند در حالی که قبل از انقلاب اسلامی نگاه تحقیرآمیزی به ملت ما داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران به مسئله اصلی آمریکا تبدیل شده است، افزود: در انتخابات آمریکا کسی که می‌خواهد در انتخابات رأی بیاورد باید سیاستش در برابر ایران را مشخص کند.

شعبانی تصریح کرد: دموکراسی بازیچه دست قدرتمندان دنیا است و دموکراسی واقعی که هر کس نظر خود را بگوید وجود ندارد چراکه اندیشه مردم را حاکمیت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند مردم فکر کنند.

وی عنوان کرد: در روایات ما آمده است که حکومت باید الهی باشد یعنی مشروعیت و مقبولیت آن نشأت گرفته از حضرت حق تعالی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امام مُجری و مجرای اراده خدا است، گفت: حکومت الهی آموزه‌هایی ارائه می‌کند که دنیا اصلاح شود.

وی با بیان اینکه مردم هیچ امامی را همراهی نکردند به جز در دوره‌‎های خاصی که آن نیز محدود بود مانند 10 سال در زمان پیامبر(ص) گفت: وقتی ظهور اتفاق افتاد، پر کردن زمین از عدالت پیش نیاز می‌خواهد و لازمه آن حرکت مردم به سمت امام است.

شعبانی با بیان اینکه امام حسین(ع) به سمت مردم حرکت کرد اما مردم نیامدند، ادامه داد: در آخرالزمان مردم به سمت امام حرکت می‌کنند چراکه عقل آنها کامل می‌شود و منطق بشر به آنجا می‌رسد که باید به سمت امام حرکت کند.

وی جنگ امروز را جنگ شناختی و ادراکی عنوان کرد و افزود: امروز دنیا بازیچه دست قدرتمندان است و دموکراسی حقیقی به این سادگی اتفاق نمی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز حرکت به سمت امام را آغاز کرده است، تصریح کرد: مسیر درست است و به سمت ولایت حرکت می‌کند اما تا رسیدن به آن باید تلاش و کوشش کنیم.

وی ابراز داشت: نظام اجتماعی، عدالت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با حرکت جامعه به سمت امام شکل می‌گیرد، بنابراین بشر باید راه سعادت را که همان حرکت به سمت امام است، پیدا کند و 1400 سال است که آزمون و خطا می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) احیای نظام الهی بود، گفت: حسین ابن علی(ع) خون خداست و جامعه اسلامی را زنده کرد و با شهادتش تمام حکومت‌های طاغوتی را تا به امروز به باد داده است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) حضرت زینب (س) را داشت که به تنهایی تمام نقشه‌ها و پیروزی‌های جبهه کفر و نفاق را به هم ریخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار