دوره آموزش تکمیلی بسیج با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای گردان بیت المقدس اولویت اول شهرستان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۲۷۱۶۶۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به همت معاونت آموزش سپاه درگز، دوره آموزش تکمیلی ۴۵ روزه بسیج با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای گردان بیت المقدس اولویت اول شهرستان در حال برگزاری است.

سرهنگ پاسدار غلامحسن پلگردی در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با برگزاری این دوره، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های ذاتی سازمان بسیج مستضعفین، تربیت آحاد بسیجیان به منظور تحقق بسیج ده‌ها میلیونی است که همواره مورد توجه و عنایت حضرت امام خمینی (ره) و تاکیدات امام خامنه‌ای (مد ضله) بوده و می‌باشد.

وی افزود: این دوره با هدف استعداد یابی و آشنایی اولیه نسبت به علوم دفاعی و امنیتی، تقویت انگیزه‌های معرفتی-بصیرتی و سازمانی و همچنین فراهم ساختن زمینه‌های حضور آگاهانه، خدمتگزاری و ایجاد تعلق سازمانی افراد در بسیج برگزار می‌شود.

پلگردی گفت: این دوره برای بسیجیانی که دوره مقدماتی بسیج را طی نموده باشند به مدت ۴۵ روز طراحی شده است و در دو مرحله ۲۷ روزه در شهرستان و ۲۸ روزه در مرکز آموزش استان قابل اجرا می‌باشد.

جانشین سپاه درگز گفت: تقویت بنیه اعتقادی، دینی و انقلابی، آشنایی و بصیرت نسبت به تهدیدات داخلی و منطقه ای، آشنایی با آداب نظامی و رعایت نظم و انضباط فردی و یگانی و آشنایی با دانش پایه و مبانی سازمانی بسیج از جمله قابلیت‌های مورد انتظار از فراگیران در این دوره می‌باشد.

پلگردی افزود: فراگیران با حضور در کلاس‌های تئوری و عملی با مهارت‌هایی همچون توانایی انجام دفاع از اماکن محلی و شهری، شناخت جنگ افزار‌ها و توانایی استفاده و کسب مهارت‌های پایه تیراندازی با سلاح سازمانی بسیج، توانایی خود امدادی و دگر امدادی آشنا می‌شود و در نهایت با حضور در اردوی رزمی و میادین تیر روزانه و شبانه آموخته‌های خود را به مرحله اجرا خواهند گذاشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها