نشست نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر

به منظور تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و بررسی مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ دینی استان، نشست نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۶۷۵
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
نشست نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، به منظور تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و بررسی مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ دینی استان نشست حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی  در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این نشست به تشریح وظایف و رسالت‌های سازمان پرداخت و طرح استقرار روحانی در مناطق روستایی، اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف دینی و انقلابی، ساماندهی مراکز و موسسات قرآنی، راه اندازی پایگاه‌های فرهنگی تبلیغی، ایجاد تعامل با مجموعه‌های فرهنگی و حوزه‌های علمیه، ایجاد تشکل‌های میان‌تخصصی از قبیل: شورای هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، کانون مداحان و شعرای آیینی، اتحادیه مؤسسات قرآنی و جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی را از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سروستانی فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب از جمله احداث خانه‌های عالم را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای استقرار روحانی و برقراری تعامل مناسب با جامعه هدف از طریق ارائه محتوای آموزشی عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری محرم امسال تدوین دستورالعمل بومی شده ۱۷ بندی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری استان و نظارت و اجرای آن توسط هیئت‌های مذهبی را که در سامانه بیرق ثبت نام شده بودند، یادآور شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخشی از دیگری از سخنان خود به بیان مشکلات مجموعه در حوزه‌های اعتبارات جاری و تملک دارایی و همچنین کمبود نیروی انسانی مجموعه پرداخت.
نشست نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر
 

حجت الاسلام سروستانی حمایت از مراکز دینی با نگاه مردمی سازی را از دیگر سیاست‌های سازمان عنوان کرد و اظهار داشت نگاه اصلی به سیاست اصلی سازمان محوریت مردم در اجرای برنامه‌ها است، ولی لازم است اعتبارات حداقلی جهت تقدیر از مراکز فعال و برتر وجود داشته باشد و انتظار داریم در توسعه فرهنگی دینی و عنایت ویژه انجام شود.

در این دیدار ابراهیم رضایی با اشاره به جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی در مقابله با هجمه‌های دشمن اظهار داشت: امروزه دشمن با ابزار‌های متنوع و متکثر در حوزه جنگ نرم، خیلی بیشتر از جنگ سخت، سرمایه‌گذاری کرده، اما به برکت خون شهدای گرانقدر امثال حاج قاسم از بعد حمله نظامی ترسی نداریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود افزود: نگرانی ما بابت موشک‌ها و ناو‌های فرهنگی دشمن است که شبانه روز برای جدا کردن نسل جوان از انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند و در گفتمان رهبری هم بیشتر توجه بر فرهنگ است و همه ما وظیفه داریم هرچه می‌توانیم سازمان تبلیغات اسلامی را تقویت کنیم.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام حسین شیخی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان به ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی شهرستان پرداخت و خواستار توجه بیشتر به اختصاص اعتبارات حوزه فرهنگ شد.

پایان خبر/
ارسال نظرات