استاندار کردستان:

نماینده، ولی فقیه محور وحدت مردم و مسوولان است

استاندار کردستان گفت: وجود نماینده، ولی فقیه در استان محور وحدت، همراهی و همدلی مردم و مسوولان برای پیشبرد بهتر امور در همه عرصه‌ها است.
کد خبر: ۹۲۷۲۰۲۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه نماینده، ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: انتخاب نماینده جدید، ولی فقیه در استان مبارک و فرخنده است.

وی با اشاره به خدمات ۱۰ ساله آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در کردستان افزود: مردمداری، حسن خلق، رفتار بسیار محترمانه با آحاد مردم و تواضع از ویژگی‌های رفتاری ایشان بود.

مرادنیا با اشاره به ارتباطی که نماینده، ولی فقیه با مردم و مجموعه مدیران اجرایی استان داشت، اضافه کرد: نماینده، ولی فقیه در استان، پیگیر مسائل و مشکلات بود و از طرفی عامل همراهی و همدلی مردم و مسوولان بودند.

استاندار کردستان به ارتباط تنگاتنگ آیت‌الله حسینی شاهرودی با نمایندگان دولت در استان اشاره کرد و یادآور شد: این ارتباط و همراهی تنگاتنگ و دوسویه بود و تنها هدفی که دنبال می‌شد کمک به توسعه بود.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب برای توسعه کردستان تاکید کرد: این استان هنوز هم از برکات سفر رهبری برخوردار است و طرح‌هایی از اعتبارات دفتر رهبری بهره‌مند شدند که در قالب مصوبات سفر سال ۸۸ رهبری به کردستان هم نبود.

مرادنیا گفت: جاده مریوان - سنندج از مسیر‌های خطرناک و استراتژیک استان به شمار می‌رود که امسال ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دفتر رهبری برای جاده جدید دارد و پارسال هم ۴۰ میلیارد تومان و سال قبل از آن هم ۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته بود.

استاندار کردستان با اشاره به دیدار سال گذشته مسوولان استان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت کنگره ۵۴۰۰ شهید انجام شد، افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند برای توسعه کردستان باید بجنگید و یقه بگیرید و بر اساس همین فرمود: ه ما سعی کردیم با لطف خدا و حمایت‌های صورت گرفته، کار‌های خوبی را برای پیشبرد توسعه استان انجام دهیم.

مرادنیا مجموعه خدمات انجام شده در استان را مربوط به نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: کار‌های زیربنایی مهمی در استان انجام شده است.

استاندار کردستان از نماینده جدید، ولی فقیه در استان هم خواست تا با همراهی، حمایت و همدلی با مدیران اجرایی استان، مسیر توسعه را که خواسته اصلی رهبری است هموار و زمینه خدمت به مردمی را که با پایمردی در راه انقلاب ثابت قدم بودند، فراهم کند.

امام جمعه بیجار نیز در این آیین با بیان اینکه نقش رهبری در نظام اسلامی و حکومت دینی ایجاد همبستگی و انسجام و الفت بین اقشار مختلف جامعه است، افزود: هدایت سیاسی افکار و اندیشه‌ها و تربیت معنوی جامعه اسلامی، برپا داشتن پرچم عزت‌مندی در جهان و تقویت باور‌های دینی و حمایت از ارزش‌های دینی از دیگر نقش‌های مهم رهبری است.

حجت‌الاسلام علی مرادی یادآور شد: نقش نمایندگان، ولی فقیه داشتن نیز ایجاد انس و الفت در بین احاد مردم و تقویت معنویت، ایجاد صمیمیت و تقویت فرهنگ عمومی با حمایت از نهاد‌های فرهنگی و حوزه‌ها و رساندن پیام مردم به مسوولان و حمایت از دولتمردان از جمله ویژگی‌های جایگاه نماینده، ولی فقیه است.

وی تقویت ارتباطات معنوی و سیاسی و فرهنگی جامعه را از دیگر وظایف و ویژگی‌های نماینده، ولی فقیه در استان‌ها دانست و گفت: ابلاغ سیاست‌های رهبری و پای فشردن در اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری، برعهده پرچمداران این حوزه یعنی نمایندگان، ولی فقیه است.

امام جمعه بیجار تاکید کرد: عزت‌مندی ایران اسلامی به سبب وجود رهبری، شهدا و ایثارگران است و نمونه چنین نظامی در جهان وجود ندارد، بنابراین جایگاه نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها رفیع است چرا که همین مسیر را باید برای پیشرفت جامعه اسلامی طی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده جدید، ولی فقیه در استان کردستان ۵۷ سال سن دارد و متولد خرمشهر است و مدرک حوزوی سطح سه دارد.

وی در سال ۱۳۵۹ وارد حوزه علمیه حضرت آیت الله مجتهدی (ره) و سال ۶۱ به حوزه علمیه حضرت آیت‌الله حق‌شناس و از سال ۱۳۷۳ به حوزه علمیه قم راه یافت و تحصیل کرد.

نماینده جدید، ولی فقیه در کردستان دروس خارج فقه را در خدمت مرحوم آیت‌الله تبریزی (ره) و حضرت آیت‌الله گنجی هر کدام به مدت سه سال گذرانده است و سابقه سال‌ها تدریس در حوزه‌های علمیه تهران، قم و زاهدان و دانشگاه‌های امام حسین (ع)، سیستان و بلوچستان، شهید مطهری زاهدان و شهید بهشتی تهران از سال ۱۳۶۸ را در کارنامه خود دارد.

وی ۲ سال سابقه نمایندگی جمعیت تعاون اسلامی، هفت سال مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان و پنج سال در دانشگاه شیهد بهشتی را در سوابق کاری خود دارد.
پیش از حجت‌الاسلام پورذهبی، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی از دی ماه سال ۱۳۸۹ عهده‌دار این سمت بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات