خبرهای داغ:
مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان خبر داد

برگزاری کارگاه‌های ملی مهارت‌های ارتباطی زوجین ویژه متقاضیان طلاق در همدان

مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان از برگزاری و تشکیل کارگاه‌های ملی سبک زندگی اسلامی ویژه زوجین در شرف طلاق توسط موسسات طرف قرارداد معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۲۰۵۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

برگزاری کارگاه‌های ملی مهارت‌های ارتباطی زوجین ویژه متقاضیان طلاق در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین عسگری در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروزه طلاق توافقی به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی، عدم آموزش مهارت‌های اداره زندگی، دخالت والدین، پایین بودن آستانه تحمل زوجین، توقعات بالای زوجین از یکدیگر و ... تبدیل به آسیب در جامعه شده است.

وی افزود: با توجه به وظیفه ذاتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه مراکز مشاوره طلاق توافقی و آموزش مهارت‌های ارتباطی زوجین مبتنی بر سبک زندگی اسلامی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ابراز کرد: با هدف افزایش خدمات روانشناسی مستندا به ماده 25 دستورالعمل راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده با استفاده از مدرسین مجرب و آموزش دیده ملی تعداد 20 کارگاه مبتنی بر مهارت‌های سبک زندگی اسلامی برگزار شد و به لحاظ استقبال زوجین از مباحث طرح شده توسط بنیاد صیانت و تحکیم خانواده و موسسه سایبان مهر مشاوره‌های حضوری توسط مدرسین و کارشناسان حوزه تربیتی و روانشناسی به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: زوجینی که دادخواست طلاق توافقی دارند توسط دادگاه به این مراکز مشاوره معرفی می‌شوند چراکه برخی از این زوجین به دلیل اختلافات و سوء تفاهماتی که قابل رفع است درخواست داده‌اند و با حضور در این جلسات می‌توان آنها را به صلح و سازش هدایت کرد.

عسگری با بیان اینکه به طور متوسط زوجین علاوه بر حضور در کلاس‌ها دو جلسه مشاوره حضوری نیز دریافت می‌کنند، اضافه کرد: در سال گذشته از تعداد پرونده‌های ارجاعی به مرکز صیانت از نهاد خانواده ۱۰۰ پرونده و در ۵ ماهه اول سال جاری نیز ۴۰ پرونده به صلح و سازش رسیده و زوجین از پیگیری فرایند طلاق خود منصرف شدند.

وی افزود: امید است تداوم این دوره‌ها موجبات کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به محاکم قضائی شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات