رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: جشنواره ابوذر دی ماه امسال در ۱۰ محور در استان گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۲۰۸۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ دوم پاسدار مهدی پارسا پیش از ظهر امروز در نشست خبری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سالن جلسات بنیاد شهید استان گیلان اظهار داشت: دشمن در ترفند رسانه‌ای خود برای کمرنگ نشان دادن عزاداری در ایام اخیر شکست خورد و فکر نمی‌کرد هئیات مذهبی اینطور منطقی و قانونمند بتوانند عزای حسینی را اقامه کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه جهت انعکاس شرایط سخت در ایام شیوع کرونا بیان کرد: کرونا ابتدا نشریات را تعطیل کرد و رسانه‌های مجازی نیز با مشکلاتی روبه‌رو شدند و یکی از اقشار مظلوم و آسیب‌دیده در ایام کرونا اصحاب رسانه بودند که حتی در این راه شهید هم دادند.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به دستاوردهای انقلاب ضرورت دارد افزود: امروز دشمن با تمام امکانات رسانه‌ای خود به میدان آمده و به جنگ با نظام برخاسته است لذا رسانه ها باید بتوانند دستاوردهای 40 ساله انقلاب را که با تمام تحریم‌ها به‌دست آمده و جوانان زیادی برای آن شهید شدند به گوش مردم برسانند

پارسا ضرورت امیدآفرینی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: وظیفه اصلی رسانه‌ها امید دادن به مردم برای ساختن جامعه است زیرا انقلاب اسلامی سیلی به آمریکا زد که این کشور مستکبر هنوز نتوانسته از پس آن برآید لذا رسانه باید انتظارات مخاطب خود را برآورده کند و اگر چه این کار در حال انجام است اما باید با همت بیشتری در برابر توطئه‌های دشمن بایستیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری با سیاه‌نمایی متفاوت است و وظیفه رسانه این است که انتقاد سازنده کند نه مخرب و نقاط دوری که از دید مسئولان دور مانده را به آنها گوشزد کند و اخلاق حسینی را عملی به‌کار گیرد و هر جایی که موجب پیشرفت و توسعه نظام می‌شود ورود کند.

وی با بیان اینکه پرداختن به اولویت امروز نظام واجب است و نباید به حواشی دامن زد تصریح کرد: استان گیلان امروز در حوزه گردشگری و کشاورزی دغدغه‌های زیادی دارد و در شان رسانه نیست که به حواشی بپردازد لذا انتظار داریم که رسانه‌ها در مواردی مانند هشدار دادن درباره کرونا و مسائل مربوط به آن ورود کنند.

پارسا با اشاره به اینکه امسال ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان برگزار می‌شود گفت: جشنواره امسال در 10 محور شامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران، کرونا و کمک مومنانه، 40 سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب، بسیج و حوزه‌های اقدام و امیدآفرینی از محورهای جشنواره است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه محور بومی جشنواره رسانه‌ای ابوذر با عنوان معضلات صنعت برنج و چای برگزار می‌شود ابراز داشت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، اینفوگرافی، یادداشت، عکس، کاریکاتور، موشن گرافی و فیلم کوتاه برای جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر 21 دی ماه و در روز بسیج رسانه برگزار می‌شود تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار نیز تا 30 آذر 99 است و علاقمندان می‌توانند آثار خود که از آذر 98 تا پایان آبان 99 در محورهای ذکر شده نوشته شده است را به‌صورت پی دی اف در سایت جشنواره ابوذر بارگزاری کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر اینکه هر خبرنگار مجاز است 5 اثر در محورهای مختلف را برای جشنواره ارسال کند خاطرنشان کرد: هر خبرنگاری می‌تواند با توجه به توانمندی‌های خود در هر حوزه‌ای آثار ارسال کند و این بستگی به اشرافیت اصحاب رسانه به موضوعات مختلف دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات