امام جمعه شهرستان قرچک:

تشخیص حق و باطل بزرگترین عامل سعادت بوده و این نعمت، محصول تقوا است

امام جمعه قرچک با بیان اینکه روزانه هزاران نفر از مسلمانان مورد ظلم و ستم قرار می گیرند و یا به شهادت می رسند، اظهار داشت: عامل اصلی وقوع عاشورا ، غفلت بود ، غفلت کسانی که به ظاهر شیعه بودند اما از روی هوا و هوس شیعه بودند و شیعه واقعی نبودند.
کد خبر: ۹۲۷۲۳۴۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج, حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه اول نماز جمعه این شهرستان  ضمن تسلیت شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت : تشخیص حق و باطل بزرگترین عامل سعادت است و این قدرت و  نعمت محصول تقوا است.

 وی افزود:  خداوند در سوره انفال آیه 29 می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا می فرمایند : ای اهل ایمان، اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان بخشد همچنین  نبی اکرم در واقعه غدیر  برای ابلاغ فرمان الهی در انتصاب ولایت امیر المؤمنین فرمود: در میان این جمعیت عالم کم است , متقین کم اند ،  متقین اهل تسلیم و عمل اند امام را تنها نمی گذارند ، کسی که حق را شناخت  دست از حق بر نمی دارد همچون عده ای از کوفیان واقعاً نترسیدند ولی شک کردند ، بعداً فریاد یا لثارات الحسین سر دادند.

امام جمعه قرچک گفت : امروز ما هم در معرض امتحان هستیم ، ( انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم) را می خوانیم ، گریه می کنیم ، ولی خدای نکرده بر عکس عمل نکنیم ، خونخواهی حسین (ع) کم مقامی نیست و خداوند بزرگ خون خواه حسین (ع) است ، ااسلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره سلام بر تو ای کسی که خدا خونخواهی او کند و پسر چنین کسی یعنی خونخواه علی (ع) هم خداوند است  ولی خدا ، امام عصر (عج) ارواحنا فداه ، طالب خون  حسین (ع) است و حداقل وظیفه ما بر پایی عزای حسینی است.

اسماعیلی ضمن تشکر از مردم , علما و ذاکرین در زنده نگه داشتن عاشورای حسینی در شرایط جدید، افزود :  امسال که شرایط خاصی به خاطر شیوع بیماری کرونا حاکم بود  الحمدالله اکثر هیئات موارد بهداشتی را رعایت کردند و مراسم عزاداری حسین(ع) را با شور و شعور برپا کردند ، علمای عزیز ، ذاکرین با اخلاص ، خادمین گران قدر ، هیئت دارهای ، نذر کننده ها ، مؤمنین و مؤمنات ، همه وهمه آبرو داری کردند و  توصیه مقام معظم رهبری را گوش دادند و به همه ثابت کردند که عاقل ترین و همراه ترین و منطقی ترین قشر ، امت متدین و حزب الله هستند  و حضرت آقا هم از این حرکت ماندگار مردم تشکر کردند.

وی خاطر نشان کرد: عامل اصلی وقوع عاشورا ، غفلت بود  غفلت کسانی که به ظاهر شیعه بودند ولی شیعه هوا و هوس بودند ، شیعه نفس اماره بودند، شیعه هوا وهوس بودند که  باعث بی تفاوتی می شود ، باعث بی غیرتی و سکوت می شود ، راضی شدن به شهادت پسر پیغمبر و امام معصوم می شود .

اسماعیلی در ادامه گفت : چه دلی قابلیت نور الهی را دارد؟ چه دلی امام حسینی است ؟ چه دلی دلبسته امر ونهی امام مسلمین است ؟ در دعای ابوحمزه ثمالی آمده است امام عابدین و زینت عبادت کنندگان عرضه داشت در پیشگاه خدا ، ( سیدی اخرج حب الدنیا من قلبی و اجمع بینی و بین المصطفی و آله خیرتک من خلقک و خاتم النبیین محمد (ص)) با پیامبر و آلش محشور گردان و امروز نماینده امام زمان (عج)  هر روز  امر ونهی می فرماید ، راهنمایی می فرماید ، ولی فقیه حجت امام (ع) بر مردم است ، خود امام (ع) حجت خداست و ولی فقیه حجت امام (ع) است حال ما امروز کجای کاریم ؟ در برابر یزیدیان زمان عذر تراشی می کنیم ؛با ولی هستیم یا نه ؟ منطق ولی فقیه ، منطق مقاومت است ، منطق هیهات من الذله است ، استکبار ستیزی است ، شجاعت و شهادت است ، زندگی با عزت است ، استقلال است ، عاشورا ، رمز ماندگاری ارزشها و فضیلتها است ، رمز جاودانگی است ، عاشورا رمز لرزش و ریزش کاخ های ستمگری است .

امام جمعه قرچک خاطر نشان کرد : امام عزیز (ره) فرمودند: هیچ قدرتی حریف عاشورا نمی شود ، اعلام برائت از دشمنان و قاتلان حسین (ع) یعنی لعنت بر اسلام آمریکایی ، یعنی لعنت بر سکوت و تسلیم ، یعنی لعنت بر تزویر و نفاق ، یعنی لعنت بر فرصت طلب ، یعنی لعنت بر تفکر سلطنتی است.

وی در پایان گفت: به تعبیر رهبر فرزانه ، این چه مسلمانی است که همه تماشاچی شدند و روزانه هزاران مسلمان مورد ظلم و ستم و قتل واقع می شوند و آن وقت حاکمان اسلامی دست دوستی به دشمن مسلمین می دهند ، علت اصلی  ورود و تاخت و تاز نظام سلطه و صهیونیستها ، بیچارگی و نفهمی و ذلت حاکمان کشورهای اسلامی است و امروز وقت عمل کردن به ندای الهی است که فرمود: اشداء علی الکفار رحماء بینهم ، صهیونیستها در قلب دنیای اسلام در حال فتنه گری هستند که با خیانت عده ای زبون و سازشکار در منطقه اسلامی خیانت به ملتهای مسلمان و فلسطین می کنند که البته این وضعیت پایدار نخواهد ماند./ف. سیفی

ارسال نظرات