خبرهای داغ:

ترویج راه‌های حفظ سلامت مردم بهترین معروف است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود گفت:: بهترین معروف هر کاری است که برای حفظ سلامت مردم انجام شود و هر اقدامی که آن را به خطر بیندازد، بدترین منکر است.
کد خبر: ۹۲۷۲۴۴۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست مشترک شورای فرهنگی عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود با اشاره به آیین‌های محرم، افزود: به طور معمول درباره برگزاری مراسم عزاداری در این ایام ۲ دیدگاه افراط و تفریطی وجود دارد، گروهی خواهان محدود ساختن یا تعطیلی آن‌ها هستند و گروهی نیز به شکل افراطی کار می‌کنند که هر دو حالت صحیح نیست.
وی با اشاره به شرایط کرونایی جامعه و چگونگی برگزاری آیین‌های محرم، ادامه داد: عزاداری با حفظ سلامت مردم صحیح است، دولت هم برای برگزاری خوب مراسم خدماتی را در نظر گرفته که قرار دادن مکان‌های آموزشی و ورزشی روباز در اختیار هیات‌های مذهبی از آن جمله‌اند.
رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت: باید با مدیریت صحیح هم عزاداری برگزار شود و در کنار آن سلامتی مردم نیز حفظ گردد.
وی گفت: از آن جا که ممکن است در برگزاری آیین‌های محرم محدودیت‌هایی ایجاد شود، بنابراین برای جبران آن فضاسازی‌های شهری نسبت به سال‌های قبل باید بیشتر شود.
سرهنگ محمد خوشقدم فرمانده سپاه شاهرود هم با گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: در هفته عفاف و حجاب برنامه‌های خوبی در سطح شهر برگزار شد که قدردانی از خواهران محجبه شاغل در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در همین راستا بود.
وی افزود: یک هزار بسته فرهنگی همراه با شاخه گل هم در اماکن شلوغ به خواهران اهدا شد.
نادر فخری فرماندار شاهرود هم با بیان این که تاکنون ایام محرم در شرایط کرونایی تجربه نشده است، گفت:: باید در اجرای این آیین‌ها مصوبات ستاد مقابله با کرونا را به عنوان یک تکلیف شرعی و اخلاق قلمداد و رعایت کنیم.
وی گفت: تصمیم گیری‌ها برای چگونگی برگزاری آیین‌های محرم با مشارکت مردم و هیات‌ها انجام می‌شود تا خدشه‌ای به سلامتی مردم وارد نگردد.
فرماندار شاهرود همراهی مردم در مقابله با شیوع ویروس کرونا را بسیار مهم خواند و گفت:: اگر همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌ها و فاصله اجتماعی انجام نمی‌شد شرایط بسیار بدی می‌داشتیم.
وی از شهردای و اصناف شاهرود خواست در ایام محرم با نصب پرچم و بنر حجم تبلیغات را نسبت به سال‌های قبل بیشتر کنند.
فخری گفت:: تصمیم گیری برای چگونگی برگزاری آیین‌های محرم در سطح روستا‌ها بر عهده بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده شده است.
سید محمد موسوی رییس آموزش و پرورش شاهرود هم گفت: تا کنون ۳۱ مدرسه و فضای این اداره در اختیار هیات‌های عزاداری قرار گرفته است.
بنابه اعلام شورای فرهنگ عموی کشور، شهرستان شاهرود پارسال رتبه دوم کشور را به لحاظ برگزاری مرتب نشست‌های این شورا بدست آورده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها