خبرهای داغ:

طنین زنگ سال تحصیلی جدید در مدارس استان سمنان

دانش آموزان سراسر استان سمنان امروز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی راهی مدارس شدند.
کد خبر: ۹۲۷۲۴۵۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، امروز به طور رسمی ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در هزار و ۸۳ مدرسه مشغول به تحصیل شدند.
آیین آغاز سال تحصیلی امسال هم به طور نمادین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان دخترانه پیامبر اعظم برگزار شد و دانش آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سر کلاس‌های درس حاضر شدند.
مدیرکل آموزش و پروش استان سمنان با بیان اینکه شعار سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، "مهر شاد" است گفت: مهارت آموزی و ایجاد فضای شاد برای دانش آموزان دو رکن اساسی در آخرین سال تحصیلی قرن است.
محمد دستورانی افزود: ۳۵۰ مدرسه در استان سمنان کمتر از ۱۰۰ دانش آموز دارند که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کلاس‌های درس در این مدارس برگزار می‌شود.
مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان گفت: حضور دانش آموزان در مدارس تابع وضعیت سفید، نارنجی و زرد است و تنها در شهر‌هایی که وضعیت آن‌ها قرمز اعلام شود کلاس‌ها تعطیل و آموزش تنها به صورت مجازی است.
دستورانی افزود: فضا‌های آموزشی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا روزانه ضدعفونی می‌شود و دانش‌آموزان نیز باید با ماسک سر کلاس درس حاضر شوند و از یکدیگر ۲ متر فاصله داشته باشند.
به گفته وی کلاس‌های درس حداکثر تا ۳۵ دقیقه و زنگ‌های تفریح تا ۱۰ دقیقه برگزار و زنگ‌های ورزشی برای رعایت سلامت دانش آموزان حذف می‌شود.
دستورانی گفت: دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، بیش از ۸۰ درصد آموزش‌ها را در بستر مجازی فرامیگیرند.
وی افزود: دانش آموزان می‌توانند از نسخه جدید شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد ۲) با ۱۱ قابلیت جدید استفاده کند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار