خبرهای داغ:
نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «بسیج»:

حفظ وحدت منطقه در گرو پیوستن کشورهای اسلامی به جریان مقاومت است/ خدمات برخی کشورهای عربی نصیب آمریکا و اسرائیل می شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمات و حمایت های برخی از دولت های عربی به جای مردم خودشان نصیب آمریکا و اسرائیل می شود، گفت: امروز امارات متحده عربی با اعلام روابط رسمی با رژیم صهیونیستی این موضوع را علنی کرد.
کد خبر: ۹۲۷۲۴۵۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به اعلام رسمی روابط رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی از سوی آمریکا، گفت: اسرائیل را انگلیس به دنیا آورد و آمریکا بزرگ کرد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل از سال 1948میلادی با اعلام وزیر وقت خارجه انگلیس رسمیت یافت، گفت: همیشه در طول زمان آمریکایی ها پشتیبان اسرائیلی ها و سیاست های آنها بودند.

خسروی ادامه داد: پشتیبانی و حمایت آمریکا از اسرائیل به این دلیل است که در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی یک نیرویی برای سیطره کشورها و وسیله ای برای رسیدن به اهدافشان داشته باشند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این سال‌ها آمریکایی ها در همه ی جنایت های اسرائیل در هر منطقه ای که بوده از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گرفته، تا جنگ های امروز در سرزمین های یمن، عراق و سوریه شریک هستند.

وی با بیان اینکه بایستی روابط غیرعلنی دولت های عربی را از ملت هایشان جدا کرد، گفت: برخی دولت های عربی برخلاف منافع ملی و دینی ملت هایشان عمل و حرکت می کنند.

خسروی با بیان اینکه بنا به تعبیر قرآن که می فرماید: با یهود و نصاری ارتباط نداشته باشید، افزود: اما برخی از دولت های عربی با اینها در ارتباط هستند و به ملت های خود ضرر می‌رسانند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اینها واقعا در دفاع از ملت های اسلامی راست می گویند چه ملتی مظلوم تر از فلسطین که ۷۰ سال در مقابل اسرائیل ایستاده، لذا اگر اینها صادق هستند کارنامه اعمال خود را ارائه دهند چه کارها و حمایت هایی از ملت های مظلوم انجام داده اند.

وی با بیان اینکه خدمات و حمایت های برخی از دولت های عربی به جای مردم خودشان نصیب آمریکا و اسرائیل می شود، افزود: امروز امارات متحده عربی با اعلام روابط رسمی با رژیم صهیونیستی این موضوع را علنی کرد.

خسروی ادامه داد: پیش از امارات متحده عربی؛ دولت عربستان و محمد بن سلمان می خواست این اقدام را انجام دهد اما امروز امارات متحده عربی با اعلام رسمی رابطه خود با رژیم صهیونیستی به نوعی پیش مرگ عربستان شد و این امر نشانگر این است که اینها از خود اختیار خاصی نداشتند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ترامپ در این چند ماه که تا انتخابات آمریکا باقی مانده می خواهد با این گونه اقدامات در این فرصت کم یک برگ برنده داشته باشد.

وی اظهار داشت: کشورهای عربی بیش از اینکه به دنبال منافع خود و ملت هایشان باشند به دنبال خواسته های آمریکا هستند و به نوعی ابزار دست آمریکایی ها هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی که بارها اعلام کرده این است که باید امنیت منطقه را کشورهای آن تامین و حفظ کنند.

خسروی ادامه داد: اسرائیل و رژیم صهیونیستی که اصولا به عنوان اختلاف در کشورهای دیگر ایجاد شده اند؛ دستاوردی جزء ضرر و آسیب برای کشورهای اسلامی نداشته و ندارد و افرادی که حضور اسرائیل  را در منطقه پشتیبانی و حمایت می کنند، قطعا مسئولند.

وی با اشاره به مواضع کشورهای اسلامی در رابطه با اقدام امارات متحده عربی و حمایت از جبهه فلسطین، گفت: همه کشورهای اسلامی منطقه خصوصا دولت مردان آنها جزء جریان مقاومت نیستند؛ امروز محور مقاومت جمهوری اسلامی ایران است و کشورهایی از قبیل سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و افرادی در یمن که سعی دارند یمن را حفظ کنند جریان مقاومت را تشکیل می دهند.

خسروی افزود: امیدواریم همه کشورهای اسلامی به جریان مقاومت بپیوندند؛ لذا لازم است فعالیت جبهه مقاومت با اتحاد بیشتری در راستای اهداف کلان اسلامی ادامه دار باشد تا تمدن اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی در دنیا شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها