خبرهای داغ:
امیرحسین سلیمانی
همزمان با سراسر كشور زنگ بازگشایی مدارس استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با حضور استاندار اصفهان و جمعي از مسئولان در دبيرستان خيرساز باقری شهرستان شاهين شهر نواخته شد.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۰۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، استاندار اصفهان ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به دانش آموزان و معلمین گفت: امسال همه ما بازگشایی مدارس را بصورت خاص تجربه می‌کنیم و این تنوع در زندگی را به عنوان یک حسن قلمداد می‌کنیم، امروز همه دنیا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.

عباس رضایی در ادامه افزود: ما باید زندگی خود را با شرایط وجود ویروس کرونا پیش ببریم و قطعا ما نشاط دانش آموزان را در تمامی مقاطع خواهیم داشت و اطمینان داریم که فردی از آموزش حضوری آسیبی نخواهد دید، ولی باید این آموزش با تمهیدات لازم انجام پذیرد.

وی با اشاره به دغدغه خانواده‌ها گفت: ما دغدغه خانواده‌ها را درک میکنیم و باید آن‌ها بدانند ما هم یکی از دغدغه‌های اصلی مان در ستاد مبارزه با کرونا و همچنین ستاد ملی مبارزه با این ویروس منحوس، سلامت فرزندانمان خواهد بود و بصورت ویژه به این موضوع نگاه می‌کنیم.

استاندار گفت: ما حافظ سلامت مردم هستیم و آموزش را در کنار سلامت می‌خواهیم و اگر احساس کنیم در یک شهر سلامت دانش آموزان در خطر است قطعا با حساسیت خاص تصمیم خواهیم گرفت، ولی در این شرایط باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و تمهیدات لازم را در زندگی خود در اولویت داشته باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه نسبت به واکسن این ویروس ناامید نیستم گفت: بنده از واکسن کرونا نا امید نیستم، ولی به عنوان یک متخصص خیلی هم خوش بین نیستم، این ویروس بسیار ناشناخته است اگر در جایی از دنیا واکسن آن را کشف کنند شاید آن واکسن در ایران با شرایطی که شکل گرفته است متفاوت باشد و جواب ندهد و حتی اگر ما هم آن را تولید کنیم شاید در جای دیگر جوابگو نباشد، از طرف دیگر سرمایه گذارانی همچون رییس جمهور آمریکا برای این واکسن سرمایه گذاری کرده است و در این شرایط تحریم در صورت تولید به راحتی به دست ما نخواهد رسید.

وی در ادامه گفت: امروز ناگزیر هستیم سریع ترین، بهترین و ارزان‌ترین روش که مورد توجه همه دانشمندان است را انتخاب کنیم که همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

استان اصفهان به گفتمان اصلی جامعه تبدیل می‌شود

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز آموزش و پرورش استان اصفهان به گفتمان اصلی جامعه تبدیل می‌شود و این به خاطر نگاه ویژه و اهمیتی است که استاندار نسبت به امر آموزش و پرورش دارند.

محمد اعتدادی افزود: امسال ۸۵ هزار دانش آموز کلاس اولی در استان اصفهان علم و تحصیل را آغاز می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان شاهین و میمه و برخوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۵ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شاهین شهر دو شهید در عرصه سلامت (دکتر سعید حقیقی و سرگرد پاسدار حامد مردانی) داده است.

حسینعلی حاجی گفت: نگاه مجلس شورای اسلامی به امر آموزش و پرورش نگاه سخت گیرانه‌ای است به همین جهت تمام تلاش خود را انجام داده است که بتواند خدمت درستی ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: از خواسته‌های مجلس اجرای سند تحول آموزش و پرورش بوده است، امیدواریم این سال تحصیلی که به عنوان نمادین در این مدرسه در سطح استان برگزار شد، سالی پر از نشاط و سلامتی برای دانش آموزان و فرهنگیان عزیز باشد.
 
ارسال نظرات