خبرهای داغ:
در مجموعه مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود:

پنجمین دوره آزمون صلاحیت بالینى پایان دوره دانشجویان پرستاری برگزار شد

پنجمین دوره آزمون صلاحیت بالینی پرستاری به منظور ارزیابی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در مجموعه مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکى دانشگاه آزاد اسلامى شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۰۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از برگزاری موفقیت آمیز پنجمین دوره آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره دانشجویان پرستاری در مجموعه مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خبر داد و افزود: آزمون صلاحیت‌های بالینی علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان بخش‌های بالینی، برای ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان پرستاری در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود و شرکت و کسب نمره لازم در آزمون صلاحیت بالینی جهت فارغ التحصیلی دانشجویان پرستاری ضروری است.
فرزانه کاظم زاده با بیان اینکه نتیجه ارزیابی بصورت رد یا قبول در کارنامه دانشجو درج می‌گردد خاطر نشان کرد: این آزمون به طور مستمر در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود پس از دریافت مجوز برگزاری این آزمون در سال ۱۳۹۷، تاکنون مجری پنج دوره برگزاری این آزمون بوده است.
وی هدف از برگزاری این آزمون را ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان پرستاری و شرط ورود به حرفه مقدس پرستاری دانست و خاطر نشان کرد: پیش از این هم چهار دوره از این آزمون در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شده است و این دوره نیز با حضور ۲۳ دانشجوی پرستاری برگزار گردید.
کاظم زاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از سال ۱۳۷۰ تا کنون ۱۴۱۵ فارغ التحصیل در رشته پرستاری داشته است شرط شرکت در آزمون صلاحیت بالینی را اتمام مرحله کارورزی دانست و افزود: در پنجمین دوره برگزاری این آزمون که در مجموعه مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی واحد برگزار شد ۷ نفر استاد به عنوان آزمون گر، و تعدادی از عوامل اجرایی مشارکت داشتند.
مسؤول برگزاری آزمون صلاحیت بالینی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از برگزاری بی نقص و دقیق و طبق ضوابط و مقررات و اصول حراستی در چهار دوره قبل این آزمون در واحد شاهرود خبر داد و تصریح کرد: در این دوره نیز آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری با رعایت تمامی استانداردها، اصول و موازین و نیز رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
عضو هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد شاهرود در پایان تأکید کرد: این دانشگاه جزو معدود واحد‌های دانشگاهی است که استاندارد برگزاری آزمون‌های صلاحیت بالینی پزشکی و پرستاری را در سطح کشور دریافت کرده است و یکی از دلایل آن دارا بودن مجموعه مهارت‌های بالینی Skill Lab (اسکیل لب) مجهز دانشکده علوم پزشکی آن است که دارای ۱۵ اتاق همراه با دوربین با قابلیت ضبط فیلم در آزمون ها، یک کلاس کنفرانسی همراه با دوربین دوار و ویدئو پروژکتور برای تدریس اساتید رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، حدود ۵۰ مانکن پیشرفته، انواع آموزش تزریقات، NG، سونداژ، پرستاری پیشرفته، زایمان، انواع لوله گذاری و ... می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها