کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با بسیج:

امارات در سراب خودنمایی و هژمون منطقه ای قرار دارد

کارشناس مسایل سیاسی گفت: شیخ نشین امارات به عنوان متحد ترامپ در دام بازی محور شیاطین افتاده تا تاوان شکست هر دو سیاست کاخ سفید در غرب آسیا را بپردازد.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۳۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محمد رضا عسکری ارمندی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار بسیج، برقراری روابط رسمی امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی را سراب شیخ نشینان اماراتی برای خودنمایی در منطقه دانست و گفت: اگر چه شیخ نشین امارات به ظاهر متحد عربستان سعودی در منطقه است، اما در دنیای سیاست این دو کشور اختلافات عمیقی دارند به گونه‌ای که شیخ امارات در صدد عبور از سیاست سنتی پیروی از سعودی‌ها و خودنمایی در منطقه به عنوان کشوری مدعی جایگاه برتر حتی رهبری جهان عرب است.

وی افزود: در واقع اماراتی ها به دنبال عبور از سعودی‌ها هستند، اما در بحث ارتباط با رژیم صهیونیستی به نوعی وارد بازی شده اند که کارگردان آن ولیعهد ماجراجوی سعودی است. به عبارتی اگر چه ارتباط ریاض و رژیم صهیونیستی بصورت رسمی نیست، اما در حقیقت سال‌ها عربستان متحد منطقه‌ای رژیم صهیونیستی است و از طرفی نیز امارات متحده عربی در صدد تغییر معادلات در غرب آسیا (خاورمیانه)، برای تبدیل شدن به یک هژمون منطقه‌ای می باشد.

عسکری ارمندی با اشاره به هدف این ارتباط گفت: اول اینکه حداقل در دهه اخیر امارات نخستین کشوری است که پس از مصر در دهه ۷۰ و اردن در دهه ۹۰ این جرات را داشته بصورت رسمی با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کند و اگر چه یک ریسک سیاسی است، اما در میان مدت با عادی شدن اوضاع می‌تواند زمینه ارتباط علنی آل سعود با صهیونیست‌ها را فراهم کند و دوم اینکه امارات می‌تواند پلی برای پیوستن سایر کشور‌های عرب متحد عربستان به ارتباط با صهیونیست‌ها در منطقه و در حالت کلی تغییر معادلات منطقه‌ای به نفع محور عبری، عربی، غربی در مقابل محور مقاومت باشد.

کارشناس مسایل سیاسی در ادامه افزود: به جرات باید گفت آمریکا بصورت مستقیم به عربستان ماموریت داده که از طرق مختلف اسرائیل را از انزوای منطقه‌ای خارج کند و نگاه دشمنی جهان عرب با این کشور را به نگاهی دوستانه و خاورمیانه‌ای تغییر دهد، که در این بین ابتدا امارات و سپس بحرین برای فراهم کردن شرایط عادی برقراری روابط با کشور‌های عربی نقش آفرینی خواهند کرد.

عسکری ارمندی تصریح کرد: در حال حاضر برگ برنده در منطقه در اختیار محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران است و رسالت اصلی این محور نیز محو صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی فلسطین است؛ بنابراین از نظر تئوریسین‌های غربی برای گذر از رهبری ایران در منطقه می‌بایست کشور‌های عربی منطقه را حول اسرائیل غاصب جمع کرد، تا از این طریق بر محور مقاومت فشار آورند و در نتیجه حلقه محاصره نظامی و اقتصادی را تنگ‌تر کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که پیوند امارات و رژیم اشغالگر قدس ناشی از شکست سیاست‌های حکومت ترامپ و متحدین آن در غرب آسیا در دو راهبرد اعمال فشار بر ایران و حل و فصل مساله فلسطین در چارچوب معامله قرن بود، به همین جهت شیخ نشین امارات به عنوان متحد ترامپ در دام بازی محور شیاطین افتاده تا تاوان شکست هر دو سیاست کاخ سفید در غرب آسیا را بپردازد.

این کارشناس سیاسی گفت: متاسفانه حاکمان کشور‌های کوچک عربی وابستگی شدیدی به آمریکا دارند به هیمن جهت در تمامی مواضع خود از این کشور تبعیت می‌کنند، در حالی که اتحاد کشور‌های جهان اسلام یعنی نابودی غرب و رژیم صهیونیستی و این مسئله را غربی‌ها و عبری‌ها به خوبی می‌دانند و به همین جهت تلاش اصلی آن‌ها فتنه و تفرقه در میان مسلمانان است.

وی، برقراری ارتباط امارات با رژیم کودک کش صهیونیستی را از جمله توطئه های فتنه انگیزانه و تفرقه افکنانه در میان مسلمین برشمرد و افزود: ارتباط امارات و اسرائیل غاصب که کاملا برنامه ریزی شده برای افزایش اختلاف‌ها در جهان اسلام است. البته درباره نکته مهمی که گفته می‌شود حالا اسرائیل بیش از پیش به مرز‌های ایران نزدیک شده است باید گفت: حضور این کشور در منطقه قبل از ایران برای خود کشور‌های عربی مثل امارات و بحرین خطرناک است و برای جمهوری اسلامی ایران تا نابودی و محو اسرائیل از روی خاک فقط یک لبیک یا خامنه‌ای با فشار دکمه موشک‌های سپهبد سلیمانی و ابومهدی مهندس فاصله است.

 

ارسال نظرات