خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

معلمین در ایام کرونا واژه ایثار را معنا بخشیدند/ فرهنگیان جهادگران آموزشی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه معلمین در ایام کرونا واژه ایثار را معنا بخشیدند، گفت: اگر کادر پزشکان و پرستاران مدافعان سلامت نام گرفتند فرهنگیان جهادگران آموزشی لقب گرفتند.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۳۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷

معلمین در ایام کرونا واژه ایثار را معنا بخشیدند/ فرهنگیان جهادگران آموزشی هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد پورداود در مراسم بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در مدرسه ریحانه النبی برگزار شد با درود به مقام امام(ره) و شهدا و تبریک شروع سال تحصیلی اظهار کرد: با توجه به زیست بوم جدید که تمام ارکان زندگی را تحت تاثیر گذاشته باید سبک زندگی را یاد بگیریم و یاد بدهیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی، تربیتی و آموزشی وظیفه خود را دارد، گفت: آموزش و پرورش مانند سابق گام‌های بلند و موثری در این زمینه برمی‌دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه شروع سالتحصیلی همزمان با محرم حسینی است، گفت: مکتب عاشورا بزرگ‌ترین کلاس درسی است که آموزگار بزرگ آن به همه ما درس آزادگی ظلم‌ستیزی می‌دهد.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگشت دفاع مقدس قرار داریم گفت: شاگردان این مکتب خونبار پیروی خود را از قافله سالار شهیدان با مأوا و منظر گذاشتند.

پورداود با بیان اینکه امروز اگر معلمین ما به جنگ دیو جهل می‌روند و آگاهی بخشی دارند دیروز رزمندگان ما در جنگ دیو استعمار و پلید حماسه‌ها آفریدند، گفت: آموزش و پرورش و معلمین در هر دو عرصه پیشگام بودند.

وی با بیان اینکه معلمین در ایام کرونا واژه ایثار را معنا بخشیدند، گفت: اگر کادر پزشکان و پرستاران مدافعان سلامت نام گرفتند فرهنگیان جهادگران آموزشی لقب گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه معلمین افسران سپاه پیشرفت جامعه هستند خطاب به دانش‌آموزان گفت: در کلام مقام معظم رهبری هدف آموزش و پرورش انسان‌سازی است و محصول آن انسان شایسته است.

وی افزود: خروجی آموزش و پرورش باید تربیت انسان‌های مومن خردمند، اندیشمند، مجاهد و اهل عمل، با انصاف، منزه و متصف به اخلاق اسلامی باشند.

پورداودعنوان کرد: امروز دستگاه تعلیم و تربیت استان با آمادگی کامل با ۲۹۱ هزار دانش‌آموز و ۲۲ هزار فرهنگی، ۲ هزار و ۵۴۷ کلاس مدرسه را شروع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه درکنار آموزش و پرورش سلامت دانش‌آموزان ومعلمان برای ما حائز اهمیت است، ابراز کرد: تابع ستاد ملی کرونا خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان در پایان خطاب به دانش‌آموزان گفت: پس از توکل به خداوند به پدر و مادر خود که از آنان قالب تن یافته‌اید و به معلمان که از آنان جان روشن یافته‌اید احترام بگذارید و سرلوحه همه زندگی و لحظات خود بدانید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات