خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم تلاش برای اجرای سیاست حبس‌زدایی در استان

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: همه دستگاه‌های قضایی آذربایجان غربی برای اجرای سیاست حبس‌زدایی باید به صورت جدی بسیج شوند.
کد خبر: ۹۲۷۲۹۴۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

علی اکبر گروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که اخیرا ابلاغ  شده، نویدبخش تحولات بسیاری در جهت حبس زدایی است و برای اجرای بهینه این قانون تمام دستگاه‌های قضائی استان بسیج شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا مراسم آزادسازی 91 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آذربایجان غربی برگزار شد، ادامه داد: به منظور کاهش مجازات‌های حبس در دستگاه قضائی استان کارهای خوبی در موضوع اعطای مرخصی‌ها و هم در اجرای منویات ریاست معزز قوه قضائیه انجام یافته است.

این مسئول گفت: همیشه بخشی از توجه‌های رئیس قوه قضائیه استان، به کاهش مجازات‌های حبس، زندانیان و خانواده‌های‌شان اختصاص یافته است و کاری که با کمک بنیاد مستضعفان انجام گرفته و تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند، که این اقدام در نوع خود بی‌نظیر است و این رویداد بسیار خوبی است که در آذربایجان غربی اتفاق افتاده است.  

رئیس کل دادگستری استان در خصوص قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، گفت: قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که اخیرا ابلاغ  شده است، نویدبخش تحولات بسیاری در جهت حبس‌زدایی است و برای اجرای بهینه این قانون تمام دستگاه‌های قضائی استان وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: بنا به گزارشات واصله تاکنون 631 نفر از محکومین  قطعی به حیس آزاد شده‌اند، یا محکومیت‌شان تقلیل یافته و زمینه آزادی زودهنگام‌شان فراهم شده و این آمار بسیار خوبی است.

امکان بالا رفتن افراد بهره‌مند از مجازات جایگزین حبس وجود دارد

این مسئول اضافه کرد: رسیدگی به پرونده سایر محکومین به خصوص محکومین مرکز استان به دلیل کثرت پرونده‌ها در حال بررسی است و آمار کنونی قطعا بالاتر خواهد بود.

وی در ادامه به مددجویانی که مشمول آزادی شده‌اند، توصیه کرد: در جهت رفاه اجتماعی، توجه به خانواده و چرخاندن چرخه اقتصاد این کشور تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان برخی محکومین جرایم مالی را افرادی دانست، که در ارتکاب فعل مجرمانه، تصمیمی بر این فعل نداشته و تعمدی در کار نبوده بلکه ناخواسته و غیرعمد بنا به حکم قانون گرفتار زندان شده‌اند.

گروسی از تلاش‌های مدیر کل  زندان‌های استان و سایر دست اندرکاران، ارگان‌ها و نهادهای ذیربط برای شناسایی و تشخیص افراد واجد شرایط برای بهره‌مندی از آزادی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار