خبرهای داغ:
مدیریت بحران استان خبر داد

آتش سوزی گسترده در مراتع و اراضی ملی الموت غربی مهار شد

مهدی خانی گفت: حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی و ملی در روستای لات از توابع الموت غربی طعمه حریق شد که با همکاری و زحمات منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه ، هلال احمر افراد بومی روستای لات این آتش سوزی گسترده مهار شد.
کد خبر: ۹۲۷۳۲۹۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

قدرت الله مهدیخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: متاسفانه امسال شاهد وقوع چندین فقره حریق در اراضی ملی بودیم که بیشتر آنها ناشی از عوامل انسانی است.

مدیرکل مدیریت بحران اسان قزوین گفت: حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی و ملی در روستای لات از توابع الموت غربی طعمه حریق شد که با همکاری و زحمات منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه ، هلال احمر افراد بومی روستای لات این آتش سوزی گسترده مهار شد.

وی با ابراز نگرانی از وقوع حریق در مراتع ملی اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی برای ما بسیار اهمیت دارد چون پوشش گیاهی می تواند از حوادثی چون سیل و گرد و غبار جلوگیری کند و با وقوع حریق و از بین رفتن این پوشش های گیاهی در صورت بارش های شدید و سیل آسا شاهد وقوع سیلاب و تهدید جان ساکنان محلی خواهیم بود که نگران کننده است.

مهدیخانی از بومی های منطقه و اهالی در مهار آتش تقدیر و تشکر کرد و در ادامه گفت: مردم باید در حفظ و صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی به عنوان سرمایه های کشور حساسیت لازم را داشته باشند و از روشن کردن آتش در اراضی ملی، مراتع و منابع طبیعی جدا خودداری کرده و در صورت ضرورت استفاده از اتش حتماً از خاموش شدن آن پس از بکار گیری مطمئن شوند.

 

1010/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار