خبرهای داغ:
مسئول معاونت طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور؛

بسیج یک سازمان غیردولتی و حزب انقلابی است

سردار بریمانی با اشاره بر ویژگی های بسیج گفت: بسیج یک سازمان غیردولتی و حزب انقلابی است
کد خبر: ۹۲۷۳۳۱۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان جلسه هم اندیشی معاونت طرح و برنامه سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان با حضور سردار عبدالحسین بریمانی معاونت طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار شد
سردار بریمانی در این نشست بیان کرد: علاوه بر فرامین حضرت آقا در خصوص بسیج در سه محور دیگر هم کار مطالعاتی انجام شد که در هر سه محور به یک نتیجه مشترک رسیدیم؛ ما تحول را از پایین و کف مجموعه اغاز کردیم چرا که آن‌ها از جنس مردم هستند و بسیج را به خوبی درک می‌کنند به همین دلیل تحول در این زمینه از پایین شروع شد.
وی افزود: ما روی مبانی حضرت اقا بسیج را ترسیم می‌کنیم؛ هر نظریه‌ای که بخواهید به آن بپردازید بهترین و اعلم‌ترین فرد در آن نظریه واضعین آن هستند که واضع و خلاق نظریه بسیج حضرت امام ره بودند و حضرت اقا در این خصوص می‌فرمایند ((حضرت امام قبل از انقلاب ایده بسیج را داشتند و با بهره گیری از این راهبرد انقلاب کردند و بسیج مولود قبل از انقلاب است))
بریمانی خاطرنشان کرد: در کشف الاسرار از حضرت امام می‌پرسند با چه کسی میخواهید انقلاب کنید امام می‌گوید با بسیج کردن مردم انقلاب می‌کنیم.
وی ادامه داد: پایه‌های اصلی بسیج اعتماد به مردم است و این یعنی کار را به مردم بسپاریم.
حضرت اقا می‌گویند بسیج برای پر کردن خلا‌های نظام است خلا سیاسی خلا فرهنگی اجتماعی اقتصادی و نظامی
وی گفت: در واقع جامعه به هر چیزی که نیاز داشت سپاه پاسخ می‌داد و موفقیت سپاه در طول دوران با نیاز‌های جامعه شکل پیدا کرده بود یعنی سپاه ایستا نبوده و یک سازمان پویا بوده است.
بریمانی اضافه کرد: در جای دیگر حضرت اقا میگویند بسیج صاحب اصلی این انقلاب است و در جای دیگر نیز می‌گویند بسیج همه کاره انقلاب است و باید جهاد همه جانبه داشته باشد.
وقتی ماموریت ما پاسخ دادن به نیاز جامعه باشد ایا در شرایط فعلی و گذشته به همه نیاز‌ها پاسخ میدادیم؟
وی با اشاره بر وظایف اصلی سپاه تصریح کرد: حفظ انقلاب و دستاورد آن جزء وظایف اصلی ما است و در هر چیزی که باعث شود آسیبی به نظام وارد شود ما باید وارد شویم.
وی گفت: بسیج یک سازمان کاملا غیر دولتی و حزب انقلابی است؛ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ((بسیجی سه شاخصه دارد یکی اینکه بصیرت داشته باشد دوم کسی که احساس مسئولیت کند و به موقع در صحنه حاضر شود و
شاخص سوم اخلاص است)). هر کسی که این سه ویژگی را دارد بسیجی است.
بریمانی ادامه داد: بسیج در دوران دفاع مقدس انقدر برجسته عمل کرد که دنیا را حیرت زده کرد؛ بنابراین تحقق بسیج برابر با تحقق جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره بر ویژگی‌های سازمان خلاق گفت: سازمانی که ۴ کار در ان انجام نشود و آن‌ها شامل این است که برنامه‌ای به آن ابلاغ نشود. فرایند‌ها ابلاغ نشود و سوم اینکه ساختار به ان‌ها ابلاغ نشود، اما متاسفانه فرهنگ سازمانی ما به گونه‌ای شده بود که منتظر فرامین از بالا بودیم.
امروز مبانی ما فرامین حضرت اقا است و همه ما باید واقع بینانه کار کنیم.
وی با تاکید بر اینکه کار بسیج تنها با پول حل نمی‌شود بلکه ما نیازمند تفکر و نیرو‌های انقلابی هستیم گفت: افرادی که در مجموعه سپاه کار می‌کنند باید انقلابی و به معنای واقعی یک بسیجی تمام عیار باشند.
در ادامه منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) گفت: در واقع زحمات این فرایند و این جلسه را همه دوستان از سه ماه قبل از سال شروع کردند که استان سمنان جز استان‌های موفق بود و با تدابیر و مدیریت فرمانده سپاه استان و زحمات شما شاهد هستیم که در وضعیت سنجی پایگاه‌های مقاومت به عنوان استان برتر شناخته شده ایم.
وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت ابتکاری در سطح استان انجام شد موضوع توانمند سازی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بود که به صورت ابتکاری در سطح استان انجام شد.
به گزارش بسیج؛ در این سرکشی و نظارت از محلات اسلامی و برخی پروژه‌های عمرانی سپاه بازدید به عمل آمد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار