خبرهای داغ:

بکارگیری ۶۰ بازرس بسیجی برای نظارت بر بازار/راه اندازی پویش اخذ فاکتور از اصناف

معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود گفت: با بکارگیری ۶۰ بازرس بسیجی آموزش دیده و برنامه ریزی بازرسی هدفمند کنترل و و نظارت بر بازار شدیدتر خواهد شد و پویش اخذ فاکتور از واحد های صنفی در زمان خرید توسط مردم در راستای جلوگیری از تخلفات باید به عنوان یک فرهنگ ومطالعه عمومی در شهرستان شاهرود تبدیل شود
کد خبر: ۹۲۷۳۳۷۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در نشست کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود با بیان اینکه اقدامات نظارتی و برخورد‌های تعزیراتی باید رسانه‌ای شود تا همه مردم عزیز ببینند و بدانند که با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد وبا اعتماد با بازرسی همکاری کنند گفت: درکنار برخورد با واحد‌های صنفی متخلف کمیته‌ای تشکیل شود که شاخص‌هایی برای شناسایی اصناف وبازاریان عزیز نمونه وبی تخلف تعیین شود و اصناف نمونه شهرستان تجلیل وتقدیر وبه مردم معرفی شوند و هر شش ماه این برنامه تکرار شود.
وی افزود: با شناسایی واحد‌های صنفی متخلف وبابازرسی هدفمند تعداد بازرسی محسوس وغیر محسوس از این کار‌ها در طول ماه بیشتر شود و برخورد جدی با آنان انجام پذیردو واحد‌هایی راکه تکرار تخلف دارند جریمه و پلمپ و لغو پروانه کنید.
فخری گفت: بازرسی اتاق اصناف ۶۰۰ بازرسی داشته که منجر به تشکیل ۷۵ پرونده و جریمه ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی شده و اداره صمت نیز در پنج‌ماه نخست امسال ۱۶۹۵ مورد بازرسی انجام داده که ۴۸۷ واحد متخلف شناسایی شده که ۲۵ میلیارد و ۶۵۱ میلیون تومان جریمه وضع شده که عدم درج کالا، کالای قاچاق و احتکار بوده است.
وی با تاکید بر نظارت بر عرصه مرغ در بازار از مبدأ گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه مرغ در شهرستان شاهرود وجود ندارد و بخشی از کشتار مرغ در دامغان برگزار می‌شود لازم است در چهار نوبت در دو هفته آینده بازرسی انجام شود تا در خصوص عرضه دقیق مرغ با قیمت مصوبه اقدامات لازم انجام شود.
فخری با تاکید بر اینکه تمام ۶۶ دهیاری در سطح شهرستان باید بازرس اداره صمت شوند و نظارت بر عرضه در روستا‌ها بر عهده آنان است بر آموزش و نظارت دهیاران بر قیمت‌ها تاکید کرد.
وی با تاکید بر اجرای پویش اخذ فاکتور در شهرستان گفت: در این پویش اصناف موظف شوند فاکتور ارائه دهد و مردم را آگاه کنیم تا فاکتور طلب کنند که یک بعد نظارتی بسیار مهم است.
معاون استاندار سمنان تصریح کرد: در زمینه ارائه فاکتور باید بازرسان در بازرسی‌ها این موضوع را جدی بگیرند و حتی پوستر‌هایی در این موضوع به شیشه تمام مغازه‌ها نصب شود و فضای مجازی کمک کند تا فرهنگ سازی در شهرستان ایجاد شود.
بکارگیری ۶۰ بازرس بسیجی برای نظارت بر بازار/راه اندازی پویش اخذ فاکتور از اصناف
ارسال نظرات
پر بیننده ها