آشناگر گفت: در مبارزه با کرونا روحانیت دوشادوش مردم حرکت کردند
کد خبر: ۹۲۷۳۳۹۵
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان علیرضا آشناگر، در نشست تجلیل از خیرین و فعالین کمیته استانی موازات و همدلی در سمنان، به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در این استان اظهار داشت: از همراهی آیت الله شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان و همه ائمه جمعه و روحانیت که در طرح مواسات و همدلی در استان سمنان مشارکت جدی داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
استاندار سمنان تصریح کرد: در مبارزه با کرونا روحانیت دوشادوش مردم حرکت کردند و نگاه شخص آیت الله شاهچراغی و آقایان دیگر در استان تبعیت از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مومنانه و خدمت جهادی بود.
وی افزود: روحانیت حتی به کار‌هایی نظیر غسل و کفن اموات کرونایی ورود کردند و با وجود اینکه غسال و غساله در این امر کم داشتیم، اما روحانیت در همان ابتدای امر این خلاء را پر کرد.
آشناگر با بیان اینکه کمک‌های خوبی در سطح استان سمنان جمع آوری شد، خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم دهیم تا این موج از کرونا را هم کنار بزنیم و متحد بوده تا شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس در سطح کشور باشیم.
وی با اشاره به وضعیت کرونا در سطح استان سمنان و با بیان اینکه وضعیت استان قرمز است، گفت: ۳۰۵ نفر در این ایام (از ابتدا کرونا) به رحمت الهی پیوستند و یکصد و چهل نفر بستری داشتیم و افرادی که بستری می‌شوند یعنی حال عمومی آنان خوب نیست و کماکان نیاز به کمک و استمرار این کمک‌ها داریم.
استاندار سمنان با بیان اینکه برخی از آسیب دیدگان از کرونا نظیر کارخانجات و مشاغل کوچک مانند مغازه دارها، کارگران ساختمانی و ... هستند، گفت: دولت برنامه و کمک‌های خوبی را برای جبران برخی از زیان‌های به این صنوف داشته است.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس، افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که دانش آموزان به دنبال الکل ضد عفونی، ماسک و پروتکل‌های بهداشتی نباشد و همه این اقدامات از سوی متولیان در مدارس انجام و پیگیری شود.
وی ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون مشاغل بسیاری آسیب دیدند و همگی باید برای کمک به این مشاغل نیز همت کنیم.
وی با اشاره بر وضعیت دانش آموزان در روستا‌ها گفت: سعی داریم کارت‌های اینترنتی را برای دانش آموزان شارژ کنیم تا در استفاده از اینترنت مشکلی نداشته باشند، اما باید به همت خیرین و دستگاه‌های مختلف در تهیه گوشی‌های هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت اقدام کنیم تا آن‌ها نیز از آموزش جا نمانند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها