نشست بصیرتی حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد برگزار شد

به همت پایگاه مطهره نشست بصیرتی با عنوان ولایت پذیری در جمع بسیجیان و در حسینیه بزرگ محمود آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۳۴۰۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی با همت پایگاه مطهره نشست بصیرتی با عنوان ولایت پذیری با دعوت از خانم دهقانی در جمع بسیجیان این پایگاه و حوزه در حسینیه بزرگ محمود آباد در دهه دوم محرم برگزار کرد.
دهقانی گفت: بر همه پای بندی به مسائل اعتقادی لازم است. در جامعه اسلامی از زمان حضرت علی (ع) مسلمان در برابر مسلمان قرار گرفتن شروع شد و مشکل اصلی آن عدم ولایت پذیری بود.
وی تصریح کرد:ولایت یعنی صاحب اختیار. یعنی یک نفر تمام اختیارات دیگری را برعهده دارد و تمام برنامه‌ها برای رشد و تمام اختیارات دنیوی فرد در دست اوست.
دهقانی خاطر نشان کرد: طبق آیه سوم آیه الکرسی"الله، ولی الذین…" ولایت از خدا شروع می‌شود و خدا برای این که برنانه‌ها بی تقص به بشر برسد، تفسیر وحی، تبیین وحی و میریت جامعه این وظیفه را به پیامبر و بعد برعهده امام گذاشت. در زمام امام علی (ع) چون مردم ولایت پذیر نبودند جامعه نتوانست درست مدیریت شود و مسلمین به سه گروه تقسیم شدند و هر کدام در مقابل امیر المومنین (ع) شمشیر کشیدند.
وی تاکید کرد: اگر در جامعه‌ای ولایت وجود نداشته باشد آن جامعه دچار سردرگمی و هرج و مرج خواهد شد. اگر هر کسی بخواهد حرف خودش را به کرسی بنشاند، ارزش‌ها عوض می‌شود و دوطرف مسلمان با هم می‌جنگند و هیچ گاه حق به صاحب حق نمی‌رسد. اول باید حق و بعد صاحب حق را بشناسیم و امیر المومنین (ع) همواره با حق و حق با ایشان بود علی (ع) و حق به هم گره زده شده اند.
ارسال نظرات