فرماندار اسکو:

هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین دستاوردهای ارزشمند آن دوران است

فرماندار اسکو گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصتی بی نظیر برای بازخوانی و تبیین دستاوردهای ارزشمند آن دوران است.
کد خبر: ۹۲۷۳۷۰۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بابک رضی منش در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی ملتی آزاده، مظهر ایثار و از خودگذشتگی، ایستادگی و پایداری جوانانی مؤمن انقلابی بوده و مظهر بروز و ظهور حکمت خداوند متعال است چون جنگی که برای خاموش کردن انقلاب اسلامی افروخته شد بود در کمال ناباوری دشمنان این کشور باعث تقویت آرمان‌ها و اهداف انقلاب شد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، شجاعت و دلاوری‌های مردان و زنانی بی ادعا است که امنیت، آرامش و اقتدار و عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین ارمغان آنهاست.

رضی منش در ادامه خاطر نشان کرد: جنگ ما جنگ دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب بود و ارزش‌ها نیز سنگ بنای هر نظام سیاسی و اجتماعی را تشکیل می‌دهند و آن را قوام و استمرار می‌بخشند که همه ما باید برای حفظ و صیانت از این ارزش‌ها تلاش کنیم چرا که تزلزل این ارزش‌ها تزلزل نظام است.

رضی منش، با گریزی به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب که خروجی دستگاه تعلیم و تربیت را تربیت انسان مجاهد و اهل عمل می‌دانند. دانش آموزان و مدرسه را بهترین محل برای انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، از جان گذشتگی و شهادت دانست و بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با این مضامین در مدارس شهرستان تاکید کرد.

فرماندار اسکو، همدلی و اتحاد مردم و مسئولان در روزهای  کرونایی و مجاهدت برای ریشه کنی بیماری، دستگیری از آسیب دیدگان اقتصادی  کرونا در قالب کمک‌های مومنانه و پویش‌های مردمی و حمایت از کادر درمان را جلوه‌هایی زیبا از دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس حضور مردم در روزهای سخت و مجاهدت برای حفظ کشور است که باید قدردان این مردم بزرگوار باشیم.

وی بر لزوم همکاری تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر و باعظمت تر هفته دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: تدوین برنامه‌های بدیع و نوآورانه و استفاده از زبان هنر برای بیان واقعیت‌های جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم برای انتقال پایدار این مفاهیم بکوشیم.

فرماندار اسکو در پایان از اجرای بیش از ۲۹ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی در هفته دفاع مقدس سال جاری خبر داد و گفت: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا، برنامه‌های متنوع فرهنگی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در قالب برنامه‌های متنوع از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

ارسال نظرات