خبرهای داغ:

۵۶ کارگاه به همت سپاه فجر استان فارس به چرخه تولید بازگشت

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: در شش ماهه نخست امسال ۵۶ کارگاه توسط مجموعه سپاه استان به چرخه تولید برگشته‌اند.
کد خبر: ۹۲۷۳۷۵۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

سرهنگ پاسدار موسی زارعی با بیان اینکه سپاه ناحیه ثارالله شیراز، هر ساله در موضوع شعار سال اقدامات خوبی انجام داده و پیش‌قراول اقدامات عملی در موضوعات شعار سال بوده است اظهار داشت: در سال جدید با توجه به شیوع کرونا و آسیب‌هایی که به مشاغل و اقشار مختلف وارد آمد، به راه‌اندازی پایگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی و تولید نیازمندی‌های بهداشتی و عمومی اقدام کرد و به این وسیله به کمک علوم پزشکی شتافت و وابستگی به خارج را کمتر کرد.

وی با اشاره به طرح‌های زودبازده و کارگاه‌های اشتغال‌آفرینی و موضوعات فنی ‌و حرفه‌ای، تصریح کرد: سپاه و بسیج در سال جاری اقدامات خوب و موثری در عرصه‌های مختلف داشته و امروز شاهدیم که کارگاه‌های کوچک زودبازده و اشتغال‌آفرین در محدوده استحفاظی این ناحیه راه‌اندازی شده و کسانی که تحصص کافی و لازم دارند در این کارگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

زارعی گفت: تسهیلات لازم هم از طریق ارگان‌ها و نهادهای مرتبط پیش‌بینی و پرداخت شده که پیگیری و رصد هزینه تسهیلات برای انجام فعالیت مورد نظر از دیگر اقدامات این ناحیه برای به ثمرنشاندن و تثبیت این کارگاه‌هاست.

 

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز کمک به حل مشکلات و معضلات کارگاه‌ها و کارخانجاتی که مشکلاتی داشته و یا تعطیل یا نیمه تعطیل بودند نیز از دیگر اقدامات این ناحیه دانست که با ورود و مشاوره از دستگاه قضائی و اصناف برای تسویه بدهی‌ها و راه‌اندازی مجدد مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی حدود 56 کارگاه توسط مجموعه سپاه استان به چرخه تولید برگشته و یا رونق تولید داشته‌اند.

زارعی تأکید کرد: ما امروز نیاز داریم روی پای خود بایستیم از ظرفیت‌های درونی کشور استفاده کنیم از صنعت و تولید داخلی حمایت کنیم و سپاه و بسیج هم آمادگی این همراهی را دارند.

وی گفت: در باقی مانده سال هم به دنبال افزایش کارگاه‌های اشتغال‌زا، توانمندسازی افراد در موضوع مشاغل خانگی، تفاهم و برگزاری برنامه‌های مشترک با فنی ‌و حرفه‌ای و کمیته امداد و بهزیستی را داریم تا در سال جهش تولید، بتوانیم وابستگی‌مان به خارج را کمتر کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها