رئیس بسیج پیشکسوتان خراسان رضوی در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد؛
رئیس بسیج پیشکسوتان خراسان رضوی گفت: "ستاد تدبیر" برای رفع موانع تولید اوایل تابستان امسال در استان تشکیل شد تا با رفع کامل مشکلات تولید، کارخانجات و واحدهای تولیدی راکد مجدد راه اندازی شود.
کد خبر: ۹۲۷۳۸۱۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
سردار علی اکبر گرمه‌ای در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: سازمان بسیج پیشکسوتان خراسان رضوی حدود چهار سال پیش جهت استفاده از توانمندی و تجربیات بازنشستگان برای اهداف انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: سازمان بسیج پیشکسوتان از زمان تشکیل خود تحقق شعار سال را در دستور کار خود قرار می‌دهد و امسال جهت و حرکت ما به سمت جهش تولید با استفاده از تجربیات و تخصص پیشکسوتان برای سازمان‌ها، تشکلات و نهاد‌هایی است که مستقیما با تولید ارتباط دارند.

رئیس بسیج پیشکسوتان خراسان رضوی بازنشستگان را موتور حرکت نیرو‌های شاغل عنوان کرد و گفت: از تجربیات این بزرگواران در حرکت سازمان‌ها استفاده می‌کنیم و همکاری تنگاتنگی با سازمان‌های مختلف داریم؛ به عنوان مثال جهت رفع موانع تولید با سازمان صنعت و معدن جهت ارائه مشاوره و انتقال تجربیات همکاری داریم.

وی به تشکیل ستاد پایش صنعتی به ریاست فرمانده سپاه استان اشاره کرد و افزود: نیرو‌های متخصص با تجربه در همه زمینه‌ها داریم لذا تشکیلاتی با نام ستاد پایش صنعتی در سازمان بسیج پیشکسوتان شکل گرفت و هدف از تشکیل این ستاد کمک به رفع مشکلات و موانع تولید در کارخانجات است.

گرمه‌ای یادآور شد: ده‌ها کارخانه در سطح استان را از طریق همین ستاد از تعطیلی نجات دادیم و امسال قرار است با هماهنگی بیشتر نسبت به سال‌های قبل جهت حل مشکلات صنایع، اداره صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان با ستاد پایش صنعت همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

وی اظهار داشت: ما موانع کوچک تولید به لحاظ مالی، مالیاتی و بانکی را از طریق این ستاد پایش رفع کردیم، ولی بعضی مشکلات بر سر راه تولید وجود دارد که باید از طریق مقامات کشوری حل شود که خوشبختانه فرمانده سپاه استان توانستند اختیارات خوبی را از مقامات کشوری برای استان جذب کنند و با رایزنی صورت گرفته "ستاد تدبیر" برای رفع موانع تولید اوایل تابستان امسال در استان تشکیل شد.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان خراسان رضوی ادامه داد: ستاد تدبیر یکی از زیرمجموعه‌های صنعت و تولیدات صنعتی و معدنی است و با تشکیل این ستاد اختیاراتمان در استان برای رفع مشکلاتی که قابل حل نبوده بازتر شده و مشکلاتی که قابل حل شدن نبوده با اجرای این برنامه دیگر هیچ مشکلی سر راه صنعت و تولید وجود نخواهد داشت.

وی گفت: در ستاد پایش صنعتی کلینیک صنعت راه اندازی کرده‌ایم تا مهندسین ما از نزدیک از کارخانجات بازدید کنند؛ مشکلات را بررسی و اگر مشکل جزئی بود آن را برطرف کنند که در مجموع ۶۰ درصد مشکلات توسط همین مراجعات برطرف و ۳۰ تا ۳۵ درصد این مشکلات تخصصی است.

گرمه‌ای یادآور شد: پنج کارگروه زیرمجموعه تشکیلات ما در ستاد پایش است که شامل کارگروه مالیاتی، بانکی، بیمه کارگری، حقوقی و توسعه کسب و کار است و چنانچه واحد تولیدی یکی از این مشکلات را داشته باشند توسط این کارگروه‌ها رفع و اگر مشکل غیر از این موارد بود به ستاد تدبیر ارجاع داده می‌شود و توسط اعضای این ستاد که شامل مقامات استان از جمله فرمانده سپاه، مدیرکل دادگستری و مدیرکل بازرسی هستند و اختیارتشان در حد وزیر در این ستاد است حل خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها