خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه مردمی شهید «هاشمی» همدان در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد
مسئول قرارگاه مردمی شهید «حمید هاشمی» همدان با بیان اینکه در کارگروه خیرین این قرارگاه برای خانواده‌های تحت پوشش و مرتبط با قرارگاه، بسته‌های حمایتی و غذایی تهیه شده و در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۷۳۸۴۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی توسط کارگروه خیرین قرارگاه شهید «هاشمی» همدانصادق نظری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه قرارگاه مردمی شهید «حمید هاشمی» در راستای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی از یک سال قبل شکل گرفته است، اظهار کرد: این قرارگاه با استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های مردمی، سمن‌ها، هیئت‌ها، کانون‌ها و ... فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این قرارگاه دارای چندین کارگروه است، گفت: کارگروه اشتغال این قرارگاه شامل کارگاه‌های میناکاری، خیاطی، چرم دوزی، میوه خشک‌کنی و... است.

مسئول قرارگاه مردمی شهید «حمید هاشمی» همدان با بیان اینکه کارگاه اشتغال برای زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و خود سرپرست است، افزود: در این کارگاه‌ها به یاری خداوند متعال ۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در کارگروه خانواده مشکلات خانواده‌هایی که با این قرارگاه در ارتباط هستند توسط مشاورین مجرب حوزه و دانشگاه به صورت تلفنی و حضوری انجام می‌پذیرید، ادامه داد: برای رفع این مشکل راهکار علمی و عملیاتی ارائه می‌شود.

نظری با بیان اینکه کارگروه اعتیاد این قرارگاه در زمینه پیشگیری، مقابله و ترک اعتیاد فعالیت می‌کند، تصریح کرد: تعدادی از اعضای این کارگروه از آسیب دیدگان در این موضوع هستند که در راستای فعالیت کارگروه مشاوره ترک اعتیاد و معرفی به کمپ و همچنین معرفی افرادی که ترک اعتیاد داشتند به کارگاه‌های اشتغال قرارگاه شهید «هاشمی» یا مشاغل دیگر فعال هستند.

وی با بیان اینکه از دیگر کارگروه‌های این قرارگاه کارگروه فرهنگی است، ابراز داشت: فعالیت این کارگروه در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده و همچنین به خانواده‌ها با توجه به مناسبت‌ها بسته‌های فرهنگی، مذهبی و سبک زندگی عرضه می‌شود.

مسئول قرارگاه مردمی شهید «حمید هاشمی» همدان با بیان اینکه کارگروه مشاورین که متشکل از ۱۵ میز خدمت است، گفت: این مشاورین با حضور منسجم و مشخص در مساجد و حسینیه‌های محلات کم برخوردار و آسیب دیده حضور می‌یابند و در زمینه‌های تربیت کودکان، نوجوان، جوانان، پیشگیری از اعتیاد و ترک آن، همسرداری، مسایل حقوقی و قضایی، طب سنتی اسلامی، کارآفرینی، تغذیه، مشاوره تحصیلی به صورت رایگان برای عموم مردم مشاوره می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه این کارگروه با توجه به شرایط کنونی در مراکز بهداشت محلات مستقر و فعالیت می‌کنند، بیان کرد: این کارگروه در زمان شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

نظری با بیان اینکه در کارگروه خیرین این قرارگاه برای خانواده‌های تحت پوشش و مرتبط با قرارگاه، بسته‌های حمایتی و غذایی تهیه شده و در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات