بهره مندی 250 زنجانی از خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از بهره مندی 250 زوج از خدمات مشاوره ژنتیک در 5 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت :در حال حاضر دو مرکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت بهزیستی زنجان فعالیت می کنند .
کد خبر: ۹۲۷۳۸۴۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ رزاق منافی با اشاره به فعالیت مرکز دولتی امام خمینی (ره) و مرکز غیردولتی مشاوره ژنتیک المهدی گفت: کمک هزینه آزمایشات ژنتیک در مرکز مشاوره ژنتیک تا سقف ۵ میلیون تومان است که برای مددجویان و تحت پوششین بهزیستی به صورت رایگان است.

وی افزود:در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار بیمار ژنتیکی شناخته شده است که بیشتر بیماری‌های ژنتیکی قابل درمان نیستند، ولی قابل پیشگیری و کنترل هستند.

منافی تولد فرزند معلول را علیرغم رنج و زندگی دشوار فرد مبتلا و خانواده وی موجب تحمیل هزینه‌های سنگین بر جامعه عنوان نمود و خاطر نشان کرد:پیشگیری از تولد کودک معلول می‌تواند اهمیت بسزایی در کاهش بروز بیماری‌های ژنتیکی داشته باشد و مشاوره ژنتیک نقش عمده‌ای در این راستا ایفا میکند.

وی گفت:مشاوره ژنتیک با ارائه اطلاعات و حمایت از خانواده‌های در معرض خطر با خانواده‌هایی که در حال حاضر عضو مبتلا به نقایص مادرزادی یا اختلالات ژنتیکی دارند گامی موثر در جهت تشخیص و همچنین افزایش سطح آگاهی عمومی مردم برای نیل به هدف متعالی یعنی ارتقای سلامت فرد و جامعه بر می‌دارد.

وی تصریح کرد:بیشتر مشاوره‌ها در خصوص مشاوره حین بارداری و تشخیصی و آموزشی است و مشاوره قبل ازدواج و قبل بارداری و ازدواج فامیلی نیز انجام میشود.

گفتنی است برنامه فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی در افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی از سال ۹۸ تا کنون در مرکز مشاوره ژنتیک امام خمینی در حال انجام است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار