ابتکار معلم دامغانی برای قرار دادن قرآن به جای گلدان در کتاب فارسی اول دبستان+ فیلم

در جهت ارج نهادن به قرآن، آموزگار بسیجی پایه اول ابتدایی شهرستان دامغان خانم مطهری نژاد با ابتکاری جالب در روز اول مدرسه تصویر قرآن کریم را چاپ کرد و توسط دانش آموزان به جای تصویر گلدان در کتاب درسی چسبانده شد.
کد خبر: ۹۲۷۳۹۱۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، سال تحصیلی جدید امسال با یک تغییر شگرف در کتاب‌های اول دبستان همراه شده است که برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به کتاب خدا بی حرمتی شده و تصویر قرآن را از کتاب درس اول دبستان حذف به جای آن گلدان گذاشتند!
در همین راستا و در جهت ارج نهادن به قرآن، آموزگار بسیجی پایه اول ابتدایی شهرستان دامغان خانم مطهری نژاد با ابتکاری جالب در روز اول مدرسه تصویر قرآن کریم را چاپ کرد و توسط دانش آموزان به جای تصویر گلدان در کتاب درسی چسبانده شد.
نکته حائز اهمیت این است که رهبری معظم در فرمایشات اخیر خود با مسئولان و مدیران آموزشی و پرورش اظهار داشتند: برخی از افراد در داخل کشور عامدانه و یا از روی نادانی اقدام به اجرای این سند کرده اند، اما چرا هیچ دستگاهی با اجرا کنندگان این سند خیانت بار برخورد نکرده است و در شرایطی که اجرای این سند به راحتی محقق می‌شود برخورد با عوامل آن در هاله‌ای از ابهام است؟!
البته معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص این موضوع بیان کرد: صفحه‌ای از کتاب فارسی پایه اول را آوردند و با فارسی سال قبل مقایسه کردند و سوال کردند دو تصویر با هم چه فرقی دارند. گویا در کتاب سال ۹۸ در یک تصویری کتاب قرآن را بالای یک کتاب خانه‌ای و زیر یک تلویزیون قرار دادند و اعتراضی شده است از حوزه علمیه که جای قرآن آنجا نیست و باید در جای برتری باشد و به این جمع بندی رسیدند که فارسی اول ابتدایی که پر از قرآن است، چون در تصویر بالای آن کتابخانه تلویزیون است و تصویر آن کتاب عزیز برداشتند و گلدانی گذاشتند و حالا اسم حذف قرآن به میان آمده است در حالی که در همین کتاب تصاویر متعدد از قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و تصاویر مساجد و… وجود دارد. حالا آن منتقد خوش انصاف این‌ها را ندیده است و همین حذف کتاب قرآن در یک تصویر را ربط دادند به ۲۰۳۰ در حالی که رئیس سازمان خصم آشکار و پنهان با سند ۲۰۳۰ دارد.
ابتکار معلم دامغانی برای قرار دادن قرآن به جای گلدان در کتاب فارسی اول دبستان+ فیلم
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها