حل معضل زیست محیطی با احداث و راه اندازی واحد بازیافت گسولین DMD در پتروشیمی خارگ

در راستای حل معظل زیست محیطی، واحد بازیافت گسولین DMD در پتروشیمی خارک احداث و راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۲۷۴۰۰۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
حل معضل زیست محیطی با احداث و راه اندازی واحد بازیافت گسولین DMD در پتروشیمی خارگ
به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ، سرشار مدیرعامل شرکت دانش تک انرژی سبز گفت: با بررسی و انتخاب پیشنهاد فنی و بازرگانی این شرکت به عنوان بهترین پیشنهاد، قراردادی برای مهندسی، احداث و راه اندازی یک واحد عملیاتی برای بازیافت گسولین DMD به روش تقطیر به صورت Skid Mounted منعقد و پیرو آن در مدت کمتر از یک سال این واحد عملیاتی در مجتمع پتروشیمی خارک احداث و به بهره برداری رسید.

این فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس در خصوص روش بازیافت گسولین DMD افزود: ایده اولیه به صورت یک طرح در واحد تحقیق و توسعه پتروشیمی خارک مبنی بر جداسازی ترکیبات گوگردی از گسولین DMD با روش تقطیر مطرح سپس، شرکت دانش تک انرژی سبز با توجه به توانایی‌های علمی و فنی و اجرایی، ایده اولیه را به یک واحد عملیاتی و تجاری برای تولید یک محصول ارزشمند تبدیل کرد.

وی با اشاره به زمان کوتاه در راه اندازی و احداث این واحد گفت: فاز مهندسی شامل طراحی پایه و جزئی انجام و سپس با تایید کارفرما، عملیات ساخت و خرید تجهیزات وفق شرایط قرارداد انجام شد.

سرشار ادامه داد: تامین تمامی تجهیزات و پایپینگ پروژه در کارگاه شرکت دانش تک انرژی سبز انجام و سپس پکیج تجهیزات به صورت SKID به محل احداث پروژه در مجتمع پتروشیمی خارگ واقع در جزیره خارگ منتقل گردید و در مدت کوتاهی به طور کامل در محل استقرار نصب شد.

این مقام مسئول افزود: در آخر نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ عملیات موفق، راه اندازی پایدار و بی عیب و نقص طبق قرار داد فی مابین انجام و واحد عملیاتی مورد بهره برداری قرار گرفت.

با راه اندازی این واحد در پتروشیمی خارک مواردی از قبیل: اجرای موفق صفر تا صد پروژه و ایجاد دانش فنی بومی توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی، جلوگیری از هدر رفتن و آلوده کردن محیط زیست با سوختن ۳ تن گسولین در روز و تبدیل آن به محصول قابل فروش و احداث پکیج برای بازیافت ۳ تن در روز گسولین با سولفور کل ppm ۲۰ و انتقال آن به چرخه محصولات با ارزش از گسولین DMD با سولفور کل ۲۰-۳۰ درصد محقق شد.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار