خبرهای داغ:
جانشین ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین:

حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست

حبیبی حضور دانش‌آموزان در مدارس را اجباری ندانست و گفت: اگرچه اصراری برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس نیست اما مسوولان فرهنگی موظف به فراهم کردن شرایط آموزش حضوری افراد در مدارس هستند.
کد خبر: ۹۲۷۴۲۴۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ویدئو کنفرانس شورای معاونان اداره کل و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن در مرحله هشدار، برگزاری کلاس‌های درس و آموزش‌ها در مناطق مختلف به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری خواهد بود و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به طور مستمر اطلاعات دقیق خود را برای پیشگیری و مقابله با این ویروس به مدارس ارایه خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: اوضاع این بیماری در سطح استان به طور مستمر مورد پیگیری قرار می گیرد و سعی می‌کنیم تا شرایط تحصیل حضوری را برای تمامی مقاطع مختلف تحصیلی فراهم کنیم اما نوع انتخاب حضوری و یا غیرحضوری دانش آموزان در مدارس در نهایت برعهده خانواده‌ها قرار داده شده است.

 

حبیبی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فیزیکی و مجازی برای تحصیل دانش‌آموزان در سطح استان فراهم شده، یادآور شد: هیچ اجباری برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس نیست و آموزش و پرورش باید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این نوع مراکز نظارت کافی و مستمر را داشته باشد.

 

به گفته این مسوول سیاسی، تمامی تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم برای ضدعفونی کردن مدارس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین دانش‌آموزان، کاهش زمان برگزاری کلاس‌های درس و حضور فیزیکی افراد در مدارس جهت حفظ سلامتی دانش آموزان و معلمان انجام شده است.

 

حبیبی با اشاره به نگرانی والدین دانش آموزان به هنگام وضعیت قرمز بیماری کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر که شرایط این ویروس در استان عادی نیست باید مدیریت و برنامه‌ریزی دقیقی در کاهش نگرانی والدین و دانش‌آموزان داشته باشیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با گذشت چند روز از بازگشایی مدارس در سطح استان، بررسی‌ها نشان داده ۴۴ درصد دانش آموزان از کلاس‌های حضوری استقبال کرده‌اند.

 

حبیبی با بیان اینکه حضور مراقبان و مشاوران بهداشتی در مدارس باید بیش از پیش پررنگ‌تر باشد، تاکید کرد: استفاده از ماسک در مدارس الزامی بوده و باید دقت شود تا دانش آموزان پایه‌های ابتدایی ماسک خود را با یکدیگر عوض نکنند.

 

این مسوول در ادامه به ظرفیت فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: آموزش‌های مجازی باید کارآمد و اثر بخش بوده و شبکه شاد نیز نیازهای موجود را پاسخگو باشد.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها